به عبارتیطور که از اسم این متا تگ معلوم میباشد، شایسته ترین کاربرد آن و غرض اساسی
سئو در مشهد از وجود آنان، رفرش صفحه های میباشد. در اینگونه حالتی برگهای که مخاطب در آن حضور داراست، در فواصل وقتی مشخصی رفرش می گردد. کد این متا تگ به طور پایین میباشد:
این کد می بایست در نصیب header برگه قرار داده خواهد شد. درین کد عبارت refresh درواقع دستوری میباشد که می بایست انجام گردد. این امر به سرور تارنما اعلام مینماید برگه را از جدید بارگیری نماید. عدد 5 هم وقتی میباشد که فی مابین هر دو رفرش ارتفاع می کشد. اینگونه کدی را می توانید برای صفحه ها حراجی یا این که اعلام بها به کارگیری نمایید تا هر پنج ثانیه یکتوشه آن را رفرش کرده و داده ها لحظهای را به یوزرها ارائه دهد. همینطور در بعضا مواقع وبسایتهای خبری برای پوشش خبری یک اتفاق افتاد میتوانند از این متا تگ به کارگیری نمایند.
نکتهای که بایستی برای رفرش صفحه ها در لحاظ داشته باشید، احتمال به هم تناول کردن ساختار برگه در مواقعی میباشد که تبلیغات روی آن وجود دارااست. احتمالاً با این مورد عکس العمل داشتهاید، با
رفرشهای مکرر کاغذ هر توشه می بایست تبلیغات از تازه بارگیری شوند، ممکن میباشد ظواهر ورقه بهم بریزد و فعالیت کردن با کاغذ موردنظر آزاردهنده باشد.
علاوه بر رفرش شیت، کاربرد دیگری که برای این متا تگ وجود داراست، استعمال برای ریدایرکت ورقه میباشد. در اینحالت کد آیتم به کارگیری به صورت پایین در می آید:
<\"/meta http-equiv=”refresh” content=”2;url=https://google.com>
به عبارتیطور که مشاهده می کنید یک url تازه به انتهای کد اضافه گردیده که نشانی کاغذ مقصد را مشخص و معلوم مینماید. ولی این کد هم می بایست در هدر وب سایت قرار گیرد. دراینحالت هنگام بازکردن کاغذ بوسیله یوزرها بعد از سپری شد دو ثانیه، کاغذ مقصد بارگیری می گردد. با این درحال حاضر به جهت احتمال بروز مشکلاتی برای تجربه کاربری وبسایت و ایندکس در موتورهای کاوش، سفارش می گردد از این نحوه برای ریدایرکت استعمال نکنید.