ارائه و معرفی مقالات سئو

مرجه رسمی مقالات تخصصی و حرفه ای سئو سایت

ارائه و معرفی مقالات سئو

مرجه رسمی مقالات تخصصی و حرفه ای سئو سایت

روش‌هایی برای شناسایی محتوای تکراری روی سایت


گونه های مختلفی از محتواها می‌باشند که ممکن میباشد تکراری بودن آن‌ها برای وب سایت ایراد ساخت و ساز نمایند. سئو در مشهد از محتواهای مبنی بر URL گرفته تا محتواهای تکراری فیزیکی که از ورقه‌ای به کاغذ دیگر فارغ از تغییرات چندانی منتقل می شوند. یا این که حتی خلل محتواهای تکراری‌ای که خویش وردپرس در بخش صفحه های تولیدات و صفحه ها گروه بندی‌ها ساخت می‌نماید. شناسایی محتوای تکراری در تارنما ممکن میباشد در نگاه اولیه دشوار و مجال‌بر باشد، البته راهکارهایی برای معمولی‌خیس شدن این پروسه وجود داراست.

شناسایی محتوای تکراری روی وب سایت در کمترین فرصت ممکن
ابزارهایی می باشند که میتوانند دراین مورد امداد‌تان نمایند. یکی این ابزارها وبسایت  میباشد که با‌گاز محتواهای تکراری جان دار در تارنما‌تان را شناسایی می‌نماید. هنگامی که وارد این اینترنت‌وب سایت میشوید، نشانی وبسایت خویش را وارد میکنید و این ابزار پس از چک مجموع صفحه های وبسایت شما، گزارشی به شما ارائه می دهد. درین گزارش حتی درصد شباهت محتوا را هم خواهید رویت کرد.



از کجا بفهمیم کدام صفحه ها وبسایت‌مان در سطح وب ورژن تکراری دارا‌هستند یا این که خیر؟
برای اینکار می توانید از وبسایت Copyscape به کار گیری فرمایید که با وارد کردن نشانی تارنما، به شما میگوید که چه صفحاتی محتوای شبیه در سطح وب دارا‌هستند. از جمله هنگامی که نشانی تارنما تریبون را وارد کردیم، سه مثال محتوای شبیه در وب پیدا شد.



که یک کدام از آنان در واقع برگه وبیناری میباشد که مدیریت بیزنس تریبون در ایسمینار برگزار نموده است. و به احتمال زیاد محتوای مشابهی با سرویس ها ارائه گردیده و محتوای صفحه های تارنما تریبون داشته میباشد.



بعضی وقت ها هم ممکن به جهت یکی از بودن نوع بیزنس، محتوای برخی از صفحه های مانند قسمت سرویس ها یا این که تماس با ما دو وبسایت شبیه همدیگر باشد. در حالتی‌که محتوای یک فراگیری یا این که نوشته‌ی علمی تا حد متعددی شبیه با وب سایت دیگری بود، توصیه می کنیم محتوای آن را تغییر تحول دهید.

یک کدام از دیگر از شیوه های شناسایی محتوای تکراری این میباشد که بخشی از متن را در گوگل کاوش فرمائید و ملاحظه کنید آیا محتوای شما بوسیله تارنما دیگر دزدیده گردیده یا این که فقطً به جهت شباهت مسئله و تکراری شدن محتواها میباشد که ممکن میباشد وبسایت شما‌را در گیر پنالتی گوگل نماید.

نشانی‌های URL را برای محتوای تکراری تحلیل فرمایید
شناسایی محتوای تکراری صرفا محصور به متن محتوای یک شیت وجود ندارد. تحلیل کردن نشانی‌های محتواهای تکراری هم می توانند ایرادات متعددی را معلوم نماید. گوگل معمولاً در هنگام واکنش با این نشانی‌ها مبتلا سردرگمی می گردد. به همین خیال سه گزینه را خوب میباشد مدام آنالیز نمائید:

آپ دیت‌های محتوا مرتبط با چه وقتی می باشند؟
وسعت به روزرسانی محتوا چقدر میباشد؟
ترند آپ دیت‌های برگه در حین مجال چه بوده میباشد؟

تگ های HTML


تگ های هدینگ یا این که به عبارتی تگ های HTML برای معلوم کردن معیار اهمیت قسمت های سئو در مشهد گوناگون یک محتوا به شغل میروند. به کار گیری از کلمه ها کلیدی در تگ های  h1 و  h2 شیت قادر است نقشی کلیدی در seo محتوای درج شده داشته باشد. عالی میباشد تیتر مقاله و تگ h1 یکسان باشند یا این که تفاوت خیلی پاره ای داشته باشند. تگ های هدینگ برای متمایز کردن سرتیتر ها و نصیب متفاوت محتوا به فعالیت می‌روند. مهمترین تگ هدینگ، تگ h1 میباشد و معدود اهمیت ترین آنان تگ h6 میباشد. ترتیب به کار گیری از تگ های HTML (هدینگ) بسیار اصلی میباشد و در حالتی‌که ترتیب آنان رعایت نشود، بر بهینه سازی تارنما تاثیر منفی می‌گذارد. به صورت نمونه بعداز تگ h1 نمی اقتدار از تگ h3 به کار گرفت چون تگ هدینگ h3 در باطن دل تگ هدینگ h2 قرار می‌گیرد. در واقعیت، تگ h3 سوای تگ h2 بی مفهوم میباشد. موتور جستجوی گوگل، برای انتخاب درصد استعمال از لغت ها کلیدی به محاسبه تگ های هدینگ میپردازد. بدین ترتیب به کاربردن لغات کلیدی در تگ های HTML منجر بهبود بهینه سازی وبسایت شود.

تعدادی نکته در امر با استعمال از کلمه ها کلیدی در تگ های HTML

تگ های هدینگ نباید با کلمه ها کلیدی بمباران شوند و به کار گیری بیشتراز حد از کلمه ها کلیدی در تگ ها سبب تاثیر منفی در بهینه سازی وبسایت می گردد.
در هر محتوا و هر برگه از تارنما صرفا یکبار بایستی از تگ h1 بهره مند شد.
از تگ های هدینگ تکراری نباید در صفحه های متفاوت مصرف شود.
بدنه مقاله یا این که محتوای اساسی
حتما مهم‌ترین جای برای به کار گیری از لغات کلیدی، داخل محتوای نوشته میباشد. به کارگیری از کلمه ها کلیدی در محتوا به معنای بمباران نوشته وجود ندارد. نیاز وجود ندارد که در هر خط از محتوا عبارات کلیدی به عمل رود. می اقتدار از لغت ها هم معنی، دارای ربط، مترادف و هم معنی و یا این که مشتقات لغات کلیدی در درون متن به کار گرفت. موتور جستجوی گوگل، میتواند لغت ها مترادف و هم معنی، دارای ارتباط و همینطور ترجمه انگلیسی عبارات کلیدی را تشخیص دهد. به صورت نمونه لغت ها \"طراحی وب\" ، \" طراحی سایت\" و \" website design\" تاثیر یکسانی در انتخاب کلمه و واژه کلیدی شیت موردنظر دارا هستند. در حالتی که از یک واژه و کلمه یا این که عبارت کلیدی بیش تر از حد در متن استعمال شود، گوگل آن را تحت عنوان یک صحبت همگانی مانند \"از\" ، \"به\" ، \"با\" و... شناسایی می نماید.

نشانی ورقه
استعمال از عبارات کلیدی در نشانی برگه تاثیر نسبتا کمتری در بهینه سازی وب سایت دارااست البته وقتی که یوزرها، نشانی وبسایت را نسخه برداری می نمایند، عبارات کلیدی به فعالیت رفته در نشانی وبسایت می‌توانند تحت عنوان انکرتکست شناخته شوند. حتی در حالتی که از کلمه ها کلیدی در نشانی شیت به کار گیری نشود، بایستی از کلماتی استعمال شود که به طور کامل گویای محتوای کاغذ باشد تا بازدیدکنندگان، رویت کرد بهتری نسبت به محتوای برگه ای که به آن وارد میشوند، داشته باشند. نشانی شیت هر چه کوتاه خیس  باشد، قرائت آن بوسیله یوزرها شل خیس میباشد و همینطور، معدود بودن تعداد لغت ها در نشانی ورقه موجب بالا رفتن بها هر یک از آنان نزد موتورهای کاوش شود. خوب میباشد واژه یا این که عبارت کلیدی در اولِ نشانی برگه آورده خواهد شد چون روبات های جستجو گر به عبارات انتهایی نشانی های وقتگیر توجهی نمی‌کنند. نباید لغات را در نشانی ورقه تکرار کرد و همینطور نباید بیش تر از حد کلمه ها کلیدی را در نشانی ورقه بهره برد چون ممکن میباشد تاثیر معکوس روی بهینه سازی وب سایت داشته باشد. درصورتی که در نشانی وبسایت از عبارات انگلیسی به کارگیری می‌شود، نباید از حروف والا مصرف شود.

سئو خارجی و نکات مهم آن


11. محاسبه و عیب گیری بیزنس
در امر سایر کسب وکارها انتقاد و ارزیابی بنویسید یا این که از یوزرها خویش بخواهید سئو در مشهد که راجع به کسب وکار شما انتقاد وبررسی بنویسند و آن را تارنما یا این که شبکه‌های‌عمومی خویش قرار دهند. شایسته ترین منبع برای offpage seo میباشد چونکه میتواند پیوند های متعددی را به وب سایت شما هدایت نماید.

12. لیست محلی
بسته به نوع کسب وکار شما، شما ممکن میباشد لیست هایی از دایرکتوری های محلی پیدا نمائید که برای کسب وکار شما اثرگذار باشد. وب سایت هایی وجود دارا هستند که می‌توانند به پرورش کسب وکار شما به طور محلی امداد اکثری نمایند. به عنوان مثال وب سایت های مجانی اگهی که می‌توانند بسیار متعددی به شما در کسب وکار نمایند چونکه در‌این تارنما می‌توانید براساس حالت شهری خویش، کسب وکار خویش را کاوش کرده و پیدا فرمائید. 

همینطور گوگل امکاناتی را در نقشه خویش قرار داده میباشد که مجاورت ترین بیزنس ها را براساس وضعیت کاوش کننده علامت می‌دهد. پس عالی میباشد که کسب وکار خویش را در نقشه گوگل تصویب نمایید.

13. تصویب نوشته ی علمی های درج شده
یک کدام از تکنیک های طلایی برای سئوی آف پیج، درج نوشته‌ی‌علمی های تازه و مندرج بوسیله خودتان در وبسایت هایی مانند Ezine، Go Article، Now public و غیره میباشد.  این تکنیک سبب می‌تواند سبب ساز ارتقا ترافیک تارنما شما شود.

14. کانال های فروش آنلاین
در حالتی‌که شما دارنده یک فروشگاه آنلاین است، برای ارتقا بهینه سازی و فروش تولید ها خویش میتوانید از کانال های و وبسایت های فروش تولیدها آنلاین امداد بگیرید. مثلا یکی‌از وبسایت هایی که میتوانید تولیدات خویش را در آن معرفی نمائید، وبسایت دیجی آنلاین یا این که مرزوبوم مارکت است. درین وب سایت ها شما قابلیت و امکان قرار دادن لینک و پیوند های بی واسطه وب سایت خویش را دارید که‌این می‌تواند یک نوع بک پیوند برای وب سایت شما باشد.

15. جواب به سوال ها 
یکی تکنیک های سئو آف پیج، جواب به سوال ها پرسیده گردیده در تارنما هایی مانند Yahoo Answer میباشد. اما این تکنیک مانند کمپانی در فروم ها است که شما میتوانید در آنجا پرسش بپرسید یا این که جواب سوالی را بدهید. هر چه سوال های شما یا این که جواب تان تخصصی خیس باشد، محبوبیت شما بیشتر می‌شود چونکه شما‌را تحت عنوان یک کارشناس در این باره می‌شناسند.

سئو تکنیکال یا Technical SEO در انواع سئو


اکثری از اشخاص تصور میکنند که شیوه های بهینه سازی پیج فقط محصور سئو در مشهد به بهینه سازی داخلی و offpage می گردد. این اشخاص تعجب میکنند که چرا پس از اعمال استراتژی های کلمه و واژه کلیدی، سپرده گذاری در بازاریابی محتوا،اخذ بک لینک و پیوند های دارای اعتبار و.. همچنان جایگاه خیر را در موتور های کاوش کسب نکرده اند! خطاها مرتبط با seo فنی یا این که به عبارتی تکنیکال ،به عبارتی چیزیست که تک تک تماس های شمارا خنثی میکند.

در واقع عدم رسیدگی به ایرادات فنی seo سایت نهایتا سبب ساز به افت سکو و خطاهای خزش صفحه های گردد.
حتی می تواند سبب به ناپدید شدن تارنما شما از صفحه ها نتیجه ها موتورهای کاوش خواهد شد!
بدین ترتیب در صورتی‌که می خواهید که مجموع زحمات شما به باد نرود می بایست بدانید TECHNICAL سئو چه است و آن را به چه شکل به شغل گیرید.
امروزه عامل ها زیادی در جایگاه بندی یک برگه و تارنما دخیل می‌باشند.

بهینه سازی تکنیکی اصطلاحا ظرفی برای فعالیتهاییست که به خزنده های موتورهای کاوش یاری میکند تا وب سایت شمارا به صحت فهرست بندی نمایند.
امداد به موتورهای کاوش برای ایفا اینگونه وظیفه ای نیز یکی گونه های seo و سئو است.
موتور های جست و جو،زیرا گوگل دائما در هم اکنون تغییر و تحول الگوریتم های مرتبه بندی خویش به مراد کوشش ظریف و خوب می باشند.
سئوی تکنیکال نیز بایستی همگام با آن ها همچنان در حالا تغییر تحول باشد تا با موتورهای کاوش هماهنگ گردد.

جزئیات الگوریتم های جایگاه بندی ممکن میباشد تغییر تحول نماید ، البته غرض آخرین اثبات و فقط یک چیز میباشد:
بهبود مرتبه وبسایت از روش seo و طریق های بهینه سازی وبسایت!
این فعالیتها وقتی که یاروهمدم با سئو های داخلی و فرنگی سئو ایفا می گردد
،شانس تارنما شمارا برای خزش، ایندکس و جایگاه بندی عالی ارتقاء می دهد.

بیشتر بخوانید : ارتقاء سرعت بار گذاری تارنما

سئوی خارجی یا این که off-page بهینه سازی
همان طور که اشاره شد برای چشم شدن صفحه ها وبسایت خویش نباید هیچ یک از طریق های سئو تارنما را از دست دهید.
سو‌مین نصیب از گونه های بهینه سازی وب سایت با اسم offpage یا این که off-page بهینه سازی شناخته می‌گردد.
تکنیک های سئو بیرون از ورقه می‌تواند به وب سایت شما یاری دهد تا در درجه بندی کاوش فراتر ظواهر خواهد شد.
البته برخلاف سئوی داخلی ،سئو خارجی به سئو وب سایت از نقطه لحاظ دست اندرکاران داخلی زیرا محتوا مربوط نمی شود.
در ازای ،از تاکتیک های بیرون از سایت شما برای ارتقاء اعتبار تارنما به کارگیری خواهد کرد.

در واقع با امداد سئوی آف پیج به خزنده های کاوش آرم میدهید که‌این سایت اساسی و ارشمند می‌باشد.
بدین ترتیب موتور های کاوش با دیدن محبوبیت، اعتبار و بها یک وب سایت، سکو بهتری را به آن تخصیص می‌دهد.
فرض فرمایید اطلاعات دردسترس در پروفایل کانال linkedin سئوی داخلی میباشد.
seo داخلی شمارا معرفی کرده و نشانه می دهد که در چه حوزه و شغلی دارنده مهارت می باشید.
تاییدیه هایی که اشخاص متعدد به شما می دهند، به عبارتی سئوی خارجیست که نماد می دهد انچه گفته اید حقیقیت دارااست.

پس مقصود از off-page بهینه سازی در گونه های seo این میباشد که موتورهای کاوش را متوجه نماید وبسایت شما قابل پشت گرمی و یک سود عالی برای کاوش میباشد.
همینطور تکنیک های بهینه سازی بیرون از شیت به تقویت تأثیر و رابطه تارنما شما با بقیه سایت ها یاری میکند.
مجموعاَ ولی قسمت مهم سئو آف پیج یک وبسایت مرتبط با بک لینک و پیوند هایی با با کیفیت میباشد.
وسعت زیاد پیوندهایی که از تارنما های دارای اعتبار و دارای ارتباط به وبسایت شما اشاره میکنند نماد از بها وبسایت شما برای موتورهای کاوش میباشد.

گزارش لینک‌ها را کجا و چطور ببینیم


برای دیدن گزارش مرتبط با لینک و پیوند‌های یو تی ام یا این که به اصطلاح لینک و پیوند‌های کمپین، سئو در مشهد می بایست از گوگل آنالیتیکس به کار گیری نمایید. دقت نمایید که هنگامی از پیوند یو تی ام به کارگیری کردید، این داده ها تحت عنوان بعدها (Dimension) در گوگل آنالیتیکس اخذ و تصویب میگردد. پس در همگی گزارش‌های آنالیتیکس می‌‌توانید از آن به کارگیری فرمائید یا این که حتی گزارش‌های دلخواه خودتان را بر طبق داده ها UTM  بسازید.

قطعا بخوانید: استراتژی STP چه می باشد؟ پادشاه کلید توفیق در بازاریابی!!!
گوگل آنالیتیکس به طور پیش‌فرض گزارشی برای کمپین‌ها داراست. در‌این گزارش آحاد پارامترها به طور جدولی در کنار بقیه متریک‌ها مثل نرخ پریدن، نرخ تبدیل، درآمد و ... اکران داده می شود. به صورت خلاصه، با این گزارش متوجه می شوید که کاربرانی که از هر پیوند آمده‌اند به چه اندازه تعامل داشته‌اند.

برای دیدن این گزارش، در گوگل آنالیتیکس نصیب Acquisition را گشوده فرمایید و بعداز گزارش‌های Campaign به نقل از All campaigns بروید.


شاخص‌های دیگر مثل شهر، مرزو بوم، مرورگر وب، دستگاه مخاطب و ... هم میتوانید تحت عنوان شاخص‌های دوم (Secondary dimension) اضافه نمایید.

سوال های متداول در رابطه utm
شاید در به کار گیری از لینک و پیوند‌های UTM برای شما پرسش‌هایی پیش بیاید. ما یکسری گزینه متداول را اینجا پاسخ دادیم.

۱. آیا می‌قدرت از پیوند utm در لینک و پیوند سازی داخلی بهره برد؟
ابدا این فعالیت را نکنید!

فرض نمائید کاربری از توییتر وارد تارنما شد تا نوشته‌علمی‌ای را بخواند. بعداز تلاوت نوشته‌ی‌علمی روی پیوند داخلی UTM به ورقه اساسی می‌رود. لینکی به صورت (http://www.yoursite.com/?utm_source=blog). هم اکنون در گزارش آنالیتیکس درصورتی که نگاه فرمایید می بینید که به شما نماد میدهد استفاده کننده از blog وارد کاغذ مهم گردیده و داده ها مرتبط با ورود از توییتر را از دست می‌دهید.

با یو تی ام کردن پیوند‌های داخلی تنها گزارش‌های آنالیتیکس را وخیم می کنید.

۲. آیا به کار گیری از لینک و پیوند یو تی ام روی seo تارنما تاثیر دارااست؟
نه استعمال از پیوند یو تی ام روی seo و درجه وب سایت هیچ تاثیری ندارد.

این پارامترها سفارش خویش گوگل میباشد و به کار گیری از آن سبب ساز بالا رفتن یا این که ذیل رفتن سکو تارنما نمیشود.