ارائه و معرفی مقالات سئو

مرجه رسمی مقالات تخصصی و حرفه ای سئو سایت

ارائه و معرفی مقالات سئو

مرجه رسمی مقالات تخصصی و حرفه ای سئو سایت

سایت مپ چیست و چه تاثیری بر سئوسایت دارد؟

بیشتر وبسایت‌های گرانقدر بیشتراز 50000 نشانی URL دارا هستند  سئو در مشهد  که ایندکس شدنشان در موتورهای کاوش خیلی برایشان اهیمت داراست. از آنجایی که در نقشه تارنما فقط اذن ورود 50000 نشانی وجود دارااست، وبمسترها میتوانند یک پوشه ایندکس نقشه وبسایت برای خویش ساخت‌و‌ساز نمایند. فولدر ایندکس نقشه وب سایت میتواند بیشتراز 50000 ورودی داشته باشد.
از حیث تئوری این مسئله به این معناست که شما می توانید تا 2.5 میلیارد نشانی را در فولدر خویش تصویب نمائید. ساختار کد XML فولدر ایندکس بسیار مشابه نقشه وبسایت میباشد. مثال کد XML پوشه ایندکس نقشه وب سایت را در‌پی مشاهده می کنید:
همچون فرمت نقشه وبسایت استاندارد، فولدر ایندکس نیز مشمول تگ‌های الزامی و ازروی اراده میباشد. در یک فولدر ایندکس دارای اعتبار نیز کدهای XML با تگ آغازین استاندارد استارت میشود. این تگ با تگ “” دنبال گردد که دربردارنده صفت “xmlns” میباشد که طرح کلی XML فولدر ایندکس را تعریف و تمجید می‌نماید.
هر نقشه تارنما در فولدر ایندکس مستلزم تگ و تگ در درون آن میباشد. تگ‌هایی که در فولدر ایندکس نقشه وبسایت به عمل می‌رود را در جدول پایین مشاهده میکنید:
روند به کار گیری نقشه وب سایت و در دسترس قرار دادن آن برای موتورهای کاوش بسیار بی آلایش میباشد. ولی بستگی به‌این داراست که شما از چه CMS یا این که سیستم رئیس محتوایی به کار گیری فرمائید.
تولید نقشه وب سایت در وردپرس
در صورتی‌که از تارنما وردپرسی به کارگیری میکنید، خیلی ریلکس میتوانید با پلاگین Yoast سئو و با زدن یک دکمه برای تارنما خویش وبسایت مپ بسازید! تنها کافی میباشد به نصیب بهینه سازی داشبورد سایتتان بروید، ار منوی بالا مورد قابلیت و امکان‌ها (Features) را تعیین فرمایید؛ آن گاه مورد نقشه‌های xml تارنما را در موقعیت فعال قرار دهید.
چنانچه روی نشانه پرسش آیتم نقشه وب سایت کلیک فرمائید قوی خواهید بود، تارنما مپ یا این که وبسایت‌ مپ‌های خویش را مشاهده کنید و از درستی آن مطمئن گردید.
با کلیک بر روی مشاهده نقشه تارنما، همگی نقشه‌های سایتتان به طور لیست نماد داده می شود.
ک خیر و خوبی بزرگی که استعمال از Yoast برای طراحی سایت مپ داراست این میباشد که‌این نقشه داینامیک میباشد، یعنی نقشه وبسایت شما به صورت خود کار با اضافه شدن صفحه های تازه به روز می‌گردد. در شرایطی‌که از یوست استعمال نمی کنید، پلاگین‌های دیگری هم مثل Google XML Sitemaps که برای ساخت تارنما مپ به شما یاری می‌نماید.
بقیه سیستم‌های رئیس محتوا هم برای خویش پلاگین‌های دارا‌هستند که خود کار نقشه وب سایت را ساخت می‌نمایند.

در حالتی‌که از وردپرس به کار گیری نمی کنید و یک CMS منحصربه‌فرد دارید، به هیچ وجه نگران نباشید. شما میتوانید از یک ابزار سازنده وب سایت مپ مثل XML-Sitemaps به کار گیری فرمائید که به آسانی این فعالیت را برای شما جاری ساختن می دهند. صرفا کافی میباشد وارد وب سایت گردید و در فریم معلوم گردیده، نشانی تارنما خویش را وراد نمائید. بعداز تعدادی ثانیه فولدر مهیا وبسایت مپ را تحویل بگیرید.

بردکرامب (breadcrumb) چیست؟ 4 نوع بردکرامب

این نوع پیروزی کرامب مسیری که از نخست در تارنما  سئو در مشهد  استارت به پیمودن آن کرده‌اید را اکران می دهد و در هر فرصت میتوانید با به کار گیری از آن به صفحه ها گذشته برگردید. همچون نمونه تحت:

«شیت اساسی > یک مقاله آموزشی > یک مجموعه‌بندی > برگه یک کالا > یک مقاله علمی و…»

معمولا این نوع موفقیت کرامب چندان محبوبیتی ندارد به دلیل آن که با قرار دادن یک دکمه رجوع و برگشت هم می‌اقتدار به غرض آن دست پیدا کرد. طراحان UI و UX نیز همین چاره را ترجیح می دهند.

این نوع موفقیت کرامب تلفیقی از بردکرامب تاریخچه محور و بقیه موفقیت کرامب هاست که ساختاری شبیه پایین داراست.

«بازگشت به ورقه پیشین | ورقه نخستین > گروه‌بندی فرآورده > رنگ مال > اندازه کالا و…»


همان گونه که در بالا نیز اشاره کردیم، در حال حاضر موفقیت کرامب یک کدام از عامل ها در جایگاه‌بندی وبسایت‌ها میباشد و امداد می‌نماید موتورهای کاوش برای مثال گوگل، ساختار صفحه ها را عالی تشخیص دهد. در تصویر تحت مشاهده میکنید که چه‌طور گوگل از پیروزی کرامب ها در اکران نشانی ورقه به کار گیری می‌نماید.

بردکرامب علاوه بر بهبود بخشیدن حاصل کاوش در گوگل، سبب خوب شدن تجربه کاربری (UX) وبسایت نیز می شود. به دلیل آنکه یوزرها میتوانند دسترسی معمولی‌تری به نصیب‌های گوناگون تارنما داشته باشند و همینطور جای فعلی خویش را ‌ریلکس‌خیس شناسایی نمایند. همین مورد به کاهش بانس ریت (Bounce Rate) وب سایت نیز یاری شایانی می‌نماید و سبب ساز می گردد تا کاربرانی که وارد وب سایت گردیده‌اند، تعیین‌های دیگری داشته باشند و وبسایت را سوراخ نکنند.


چه طور به وردپرس بردکرامب اضافه کنیم؟

در سیستم وردپرس افزودن پیروزی کرامب طرز‌های مختلفی دارااست و فعالیت چندان مشقت وجود ندارد. در حالتی که تا قبل از این پوسته پابلیشر را تهیه و تنظیم کرده‌اید، ما در کنار تجهیزات متعدد و افزونه‌های بدون پول، در پباده سازی این پوسته به طور پیشفرض از پیروزی کرامب به کارگیری کرده‌ایم و به راحتی می توانید آن را در پیکربندی پوسته خویش رئیس نمایید.


ولی در صورتی‌که از پوسته پابلیشر به کار گیری نمی کنید و پوسته فعلی شما از پیروزی کرامب پشتیبانی نمی‌نماید، بایستی بوسیله‌ی یکی‌از پلاگین‌های وردپرس همچون Yoast بهینه سازی آن را به وبسایت خویش اضافه فرمایید که به دنبال این مسئله را پاره ای بیشتر توضیح خوا‌هیم بخشید.

عملکرد مناسب طراحی ریسپانسیو در وب سایت

طراحی وب ریسپانسیو، موضوعی میباشد  سئو در مشهد   که در سال‌های اخیر اهمیت بخش اعظمی پیدا نموده است. کل افرادی که برای بیزنس خویش اینترنت سایتی را فعال سازی می‌نمایند، به تاءمل ریسپانسیو بودن وبسایت خویش میباشند. البته پباده سازی ریسپانسیو وب سایت دقیقاً به چه معناست؟

مخاطب و تماشاچی وب سایت شما، ممکن میباشد با ابزارهای مختلفی مانند گوشی، تبلت، لپ تاپ یا این که رایانه رومیزی وب سایت شما‌را مشاهده نماید. در حالتی که طراحی وب سایت وردپرس شما ریسپانسیو (پاسخگو، برخورد‌گرا) باشد، در تک تک این نمایشگرها، با هر رزولوشن و اندازه‌ای، به صدق اکران داده می شود. در هیچ یک از این نمایشگرها، با وجود بعدها و کیفیت‌های مختلف، سایز متن، تصاویر، ویدئوها، هدینگ‌ها یا این که عنا وین و بقیه عنصرها، تغییرات نامطلوبی نخواهد داشت. در بنا شده در ساخت وب سایت برخورد‌گرا، کل موادسازنده تولید کننده کاغذ، با اعتنا به بعدها و رزولوشن نمایشگر خویش را به صورت مناسب تغییر و تحول میدهند تا استفاده کننده، شایسته ترین موقعیت را در شیت نمایشگر خویش مشاهده نماید.
ولی در تارنما‌هایی که از وضعیت برخورد‌گرا یا این که ریسپانسیو پشتیبانی نمی کنند، موادسازنده خالق برگه متناسب با بعد ها و رزولوشن ورقه نمایشگر استفاده کننده، اکران داده نمیشوند و در برخی از دستگاه‌ها با ایراد جاری ساختن میگردند.

با اعتنا بدین نکته که اینترنت گردی (web browsing) بوسیله گوشی و تبلت، در سال‌های اخیر توسعه و گسترش فراوانی پیدا نموده است، موردنیاز میباشد تا هنگام ساخت وب سایت، به زمینه ریسپانسیو بودن آن دقت کافی گردد. طبق آمار بیشتراز نیمی از ورودی سایت‌ها از روش موبایل‌های موبایل و تبلت‌هاست. از این رو مورد نیاز میباشد تا ساخت سایت شما پاسخگوی نیاز کاربرانی با اشکال ابزارها و نمایشگرها باشد؛ در غیر این شکل تعداد متعددی از بازدیدکنندگان را از دست خواهید بخشید.

تعداد کاربرانی که از تلفن همراه و تبلت برای تماشای تارنما‌ها به کار گیری می‌نمایند، همواره در اکنون ارتقا میباشد. این مسئله بیان کنده اهمیت پباده سازی ریسپانسیو سایت شماست.

امروزه اکثر تارنما های دوست داستنی و پربیننده از پباده سازی ریسپانسیو یا این که پباده سازی برخورد گرا سود‌مند می‌باشند. از جمله یکی‌از تارنما هایی که در مورد پباده سازی ریسپانسیو، کوشش بسیار خیر را آرم می دهد، تارنما NasleWeb میباشد. پباده سازی این تارنما به سیرتکامل‌ای میباشد که پهنای عریض و کشیده‌ای داراست، ولی زمانی که مرورگر اینترنت خویش را از وضعیت مجموع‌شیت بیرون می کنید، پهنای ورقه این وبسایت نیز متناسب با پهنا مرورگر شما تغییر و تحول می‌نماید. اندازه متن‌ها و بقیه موادتشکیل دهنده جانور در برگه نیز کلیه کوچک گردیده تا با اندازه مرورگر منطبق داشته باشد.

زمانی که سایت از پباده سازی ریسپانسیو منفعت‌مند باشد، در واقع نشانه‌دهنده این نکته میباشد که طراحان آن، برای عادت‌ها و نیازهای کاربر احترام بیشتری قائل می باشند. این نوع از طراحی وب سایت ریسپانسیو علاوه بر تولید زیبایی بصری بیشتر، سبب ساز جذب بینندگانی با گونه های ابزارها) devices) گردد. مدیران وبسایت هایی که اهمیت این نکته را نادیده میگیرند، به زودی از گردونه رقابت حذف خواهندشد.

طراحی منوی سایت در قالب HTML

زمانی میخواهید منوی وبسایت خویش را کدنویسی فرمائید  سئو در مشهد  تلاش فرمایید آنرا بی آلایش در حیث بگیرید و به وسیله HTML-CSS آنرا بنویسید. چون به کار گیری از تکنولوژی هایی مانند Ajax و Flash و JavaScript ممکن میباشد سبب ساز محصور شدن خزنده موتور کاوش برای پیمایش آن منو خواهد شد و در فیض ساختار سلسله مراتبی و URL وبسایت تان بدرستی به وسیله CRAWLER ها کشف نشود.

4- به کارگیری از ساختار منوی معدود عمق:
به طبع ساختار منو از ساختار سلسله مراتبی تارنما تاسی می نماید. یقین نتایج فرمائید که صفحه ها پر ارزش و با اهمیت در انتهای این منو قرار نگرفته باشند و در عمق آن نباشند. وب سایت های نادر عمق همت بهتری دارا هستند. هم از دید موتورهای کاوش و هم از دید امکان به کار گیری برای یوزرها. طبق تحقیقی که سایت Search Engine Journal ایفا داده میباشد، داریم:

“سایت های نادر عمق، یعنی تارنما هایی که نهایتا با دو یا این که سه کلیک به هر برگه ای از آن می قدرت دست یافت، بیشتر از تارنما های عمیق و دارنده مجموعه بندی های تو در تو گزینه پسند موتورهای کاوش و یوزرها میباشد. “

5- درج لینک و پیوند صفحه های اساسی در هدر وبسایت:
هدر بالای وبسایت شما (top header) می بایست پیوند های صفحه ها اساسی و اساسی را مشتمل بر گردد. سایت NeilPatel در هدر خویش، به بی آلایش ترین طریق، لینکی به صفحه ها مهم وبسایت خویش داده میباشد:

درج لینک و پیوند صفحه های اساسی در هدر تارنما

اضافه کردن هر المان دیگر به جز پیوند فهرست های اساسی در منو، ممکن میباشد منجر غوغا و حواس پرتی گردد. در شرایطی‌که پوسته تارنما شما بصورت پارالاکس میباشد، می بایست منوی مهم را بصورت اثبات پباده سازی فرمایید تا در مجموع مناطق (sections) بتوان جابجا شد.

اگرچه منوهایی که افکت های css دارا‌هستند و پایین منو بصورت محو شونده میباشد و احتمالا تجربه کاربری خیر هم در‌پی دارا‌هستند، البته نمی توانند بهینه سازی را بهبود ببخشند. همینطور منوهایی که در آن‌ها از تصاویر مصرف شده میباشد، نیز از حیث seo آیتم خیر و خوبی نمی باشند. منویی که بوسیله متن و پیوند معمولی تولید گردیده اند شایسته ترین آیتم برای seo می‌باشند.

در صورتیکه در فوتر وبسایت خویش لینک و پیوند هایی درج نموده اید، سفارش می شود پیوند هایی که در منوی بالای تارنما قرار داده اید را نیز در فوتر تکرار نمائید. تغییر تحول ترتیب پیوند ها در منو یا این که اضافه کردن زیرفهرست هایی به آن میتواند سبب تجربه کاربری غامض خواهد شد.