یوزرها 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه روز در اکنون کاوش و پرسیدن سوال های متعدد در فضای اینترنت میباشند. سئو در مشهد گوگل هم برای اینکه بتواند پاسخگوی نیاز یوزرها بوده و تجربه نیکی را برای آنان به وجود آورد، می بایست مدام درهای خویش را به سوی یوزرها اینترنتی گشوده نگه دارااست.
موتور جستجوی گوگل: یک داروخانه شبانه روزی برای جستجوی یوزرها میباشد
هر روز صفحه های اینترنتی جدیدی منتشر میگردند و رباتهای گوگل آنها را ایندکس و چک مینمایند. هرکدام از این صفحه ها در عبارت کلیدی مشخصی کاندید می شوند تا زمانیکه استفاده کننده آن عبارت را کاوش کرد به وی اکران داده شوند. تا این مرحله گوگل محتوای صفحه ها نو را تحلیل کرده اما هنوز مطمئن وجود ندارد که مقام حقیقی و واقعی و ترازو رضایت یوزرها از محتوای آنها چقدر میباشد.
بهدنبال به طور بی نقص الگوریتم رقص گوگل و تاثیر آن بر شیت نتیجه ها کاوش را نظارت خوا هیم کرد اما درصورتیکه زمان کافی برای محتوای این ورقه را ندارید میتوانید با مشاهده ویدئوی پایین تمامی داده ها لازم را اخذ نمائید.
روایت اولی شناخت شما با Google Dance
بعداز مدتی تحقیق درمورد کلمه ها کلیدی، بالاخره لیستی از کلیدواژههای پراهمیتِ مرتبط با کسب و کارتان را در یک فولدر اکسل صحیح کردهاید. در قدمبعدی، استارت به ایجاد محتوای منحصر و اثر گذار میکنید.
نوشتهعلمیهایی که ایجاد میکنید با کلمه ها کلیدی غرض به نیکی باصرفه گردیدهاند؛ به نحوی که در تیتر، سرتیترها و بعضا قسمتهای متن، از کلمه ها کلیدی وقتگیر به کارگیری کردهاید. حتی حواستان بوده که Keyword Stuffing نکنید.
اکنون بعداز صرف یک سری ساعت وقتگیر روی کیفیت محتوای خویش، یک نوشته ی علمی 2000 کلمه و واژهای بسیار نفیس را نوشتهاید. به این ترتیب سوای معطلی آن را در وبسایت خویش منتشر میکنید.
پس از یکسری روز بهاین تفکر میفتید که ملاحظه کنید نوشته ی علمیای که منتشر کردید، چه مرتبهای گرفته میباشد. به همین خیال، ابزارهای گوگل نظارت و سرچ کنسول خویش را گشوده می کنید. به نصیبهای متعدد آمار تارنما تان رمز میزنید تا بلکه خستگی تلاشی که برای تایپ کردن نوشتهعلمی خویش کشیدهاید را با یک آمارِ کلیک بالا جبران فرمایید.
ولی سود مدام مطابق گرایش شما وجود ندارد! در مفاد اکثری منزلت ما در ورقه دوم یا این که سوم حاصل گوگل میباشد در حالیکه؛
تصور می کنیم محتوای ما بسیار ارزشمندتر از صفحاتی ست که اکنون مرتبههای نخستین تا سوم را به خویش تخصیص دادهاند.
ولی بعداز مدتی متوجه می شوید که خیر فقط Impression وب سایت شما بالارفته بلکه تعداد کلیک بالایی را هم در تعدادی دیروز تجربه کردهاید. با خویش میپندارید کهاین فرآیند در آینده هم ادامه خواهد داشت و از این بابت در پوست خویش نمیگنجید!
چندین روز آنگاه، مجدد خصوصی به سرچ کنسول میزنید و در کمال ناباوری با فیضای تعجب آور و غیرقابل حدس مواجه میشوید؛ آری کلیه چیز به وضعیت معمولی بازگشته میباشد. این ثانیهها یک کدام از دشوارترین لحظلات معاش کاری شما تحت عنوان یک متخصص بهینه سازی میباشد. البته نقص حقیقتاً کجاست؟ برهان این پرورش ناگهانی چه می باشد؟ چرا مجدد به منزلت قبل خویش بازگشتیم؟
چطور گردیده که شما حتی با ساخت و ساز محتوای عالی و منحصر و پس از مدتی ارتقا ورودی، با یک افت تعجب آور رده روبرو گردیدهاید؟
این نوسان در موضع و جایگاهبندی ذیل راز یک نفر میباشد! الگوریتم رقص گوگل.
بعداز رخداد افتادن رقص گوگل مشخص و معلوم وجود ندارد که دقیقا چه جایگاهی بخش شما گردد. ممکن میباشد مقام شما بهتر، بدتر و یا این که حتی متساوی با سکو گذشته خودتان باشد.
مقام تازه شما تعلق بی واسطه به واحد سنجش آمادگی شما برای رقص گوگل خواهد داشت.
به طور طبیعیً انتظار دارید همین اکنون یک تعریف و تمجید سرراست و کتابی از این الگوریتم اسرارآمیز به شما بدهیم. اما در صورتیکه میخواهید به خیر با سازوکار مرتبهبندی نتیجه ها ورقه کاوش بوسیله الگوریتم رقص گوگل آشنا گردید، بایستی یکسری گام به عقب بردارید تا یه خرده در رابطه این کلام بزنیم که به هیچ عنوانً چرا بایستی چیزی به نام رقص گوگل وجود داشته باشد.
الگوریتم گوگل دنس چرا پدید آمد؟
یک کدام از مهم ترین فاکتورهای گوگل برای درجهبندی صفحه ها اینترنت واحد سنجش رضایت یوزرها از محتوای آنهاست. برای گزینش واحد سنجش رضایت، عامل ها زیادی تحلیل می شوند که بعضا از آنها قبل از اکران به مخاطب و برخی بعد از آن قابل به حساب آوردن میباشند.
به صورت نمونه فاکتورهایی مانند سرعت تارنما، اکران درست در گوشی، رعایت استانداردهای پباده سازی و نگارشی و … پیش از آنکه وب سایت شما به یوزرها توصیه خواهد شد به وسیله گوگل احتساب می گردد. البته فاکتورهای دیگری مانند فرصت حضور مخاطب در کاغذ، نرخ کلیک یوزرها بر روی وب سایت شما، اشتراک گذاری در کانالهای اجتماعی و تصویب نگرش صرفا بعداز ورود استفاده کننده به شیت قابل احتساب میباشد.
برای آنکه گوگل بتواند تصمیم بهتری برای مقایسه بها و کیفیت صفحه ها بگیرد می بایست آنها را در حالت یکسان قرار دهد.
فاکتورهای مرتبط با رضایت استفاده کننده قبل از تکثیر محتوا در کارخانه یادگرفتن استراتژی seo و ساختوساز محتوا و فاکتورهای اثر گذار بر رضایت استفاده کننده بعداز سفارش به وسیله گوگل در سوله تکنیک های ماهر seo یادگرفتن داده میگردد.
Google Dance دقیقاً چه میباشد؟
فرض نمائید که قصد دارید در یک مسابقه رقص کمپانی نمائید. برای اینکه داوران مسابقه از مهارت شما در رقص یقین بدون نقص پیدا نمایند، شمارا با معضلهای متعددی مواجه مینمایند. برای مثالً ممکن میباشد آهنگی را برای شما تعیین نمایند که نیاز به تحرک بالایی داراست و به این ترتیب شما هم برای توفیق در مسابقه، مستلزم این میباشید که از معضلهایی کهاین داوران رمز رویه شما قرار میدهند، با توفیق عبور فرمائید.
در سود فرصتی برای عرض اندام بر روی سن رقص به شما می دهد. الگوریتم رقص گوگل وب سایتهایی که در مرتبههای تحتخیس (صفحه های دوم و سوم حاصل کاوش) می باشند را برای بازه کوتاهی به سکوهای فراتر یعنی در شیت نخستین گوگل منتقل مینماید. دراین مقطع کردار یوزرها در قبال این فیض تازه و واحد سنجش رضایت آنان از محتوای کاغذ را تحلیل مینماید.
مثلا، زمانی یک نوشتهیعلمی تازه را در تارنما خویش منتشر میکنید، گوگل برای گزینش منزلت ظریف این محتوا، برای مدتی آن را در برگه اولیه و در درجههای بالا اکران می دهد. درین برهه زمانی اخلاق یوزرها در مقابل این شیت ارزیابی گردیده و واحد سنجش CTR آن در مقایسه با وبسایت گذشته که در همین درجه بوده میباشد مقایسه می شود.
به عبارت دیگر، گوگل با قرار دادن شما در نتیجه ها نخستین برگه کاوش، محتوای شمارا تست مینماید و در شکل توفیق، سکو تان را بهبود می دهد. البته در حالتی که نتوانستید از بحرانهای شیت اولیه گوگل (از جملهً محتوای شما نرخ کلیک پایینی داشته باشد) با سرافرازی خارج بیایید، مجدد به منزلت نخستین خویش بازمیشوید. بهاین جابهجایی و نوسان در نتیجه ها کاوش را رقص گوگل میگویند.
رقص گوگل یا این که Google Dance یک کدام از مهم ترین و در عین درحال حاضر ناشناختهترین الگوریتمهای گوگل میباشد.
چرا می بایست به گوگل دنس اهمیت اعطا کرد؟
اکنون که میدانید رقص گوگل چه میباشد و به هیچ وجهً چرا به وجود آمده، وقت آن رسیده که از عامل اهمیت این الگوریتم تاثیرگذار در درجهبندی پرده برداریم. دراین مرحله، قصد داریم داستانی که در پیشگفتار به شما گفتیم را یه خرده جلوتر ببریم.
در شرایطیکه وسعت متعددی از محتوای نو و پر ارزش را به وبسایت خویش اضافه فرمایید اما به مکان بهبود منزلت، شاهد اُفت شدید سکو وبسایت شدید، در گام بعدی چه می کنید؟
اولی چیزی که ممکن میباشد به ذهنیت شما رسد، این میباشد کهاین کاهش جایگاه یک واقعه منفی یا این که غیرطبیعی میباشد. پس برای اینکه درجه وب سایت خویش را به وضعیت نخستین برگردانید، دست به شغل های مختلفی میزنید.
از جملهً ممکن میباشد محتوای خویش را بازنویسی نمائید یا این که به صورت آحاد آن را حذف نمائید. شاید هم در تارنماهای دیگر استارت به لینک و پیوندسازی و حتی خرید بکپیوند فرمائید. مجموع این امور را بدین آرزو اجرا میدهید که گوگل دوباره درجه وب سایت شمارا به موقعیت نخستین برگرداند. البته دست نگه دارید!
نوسان و جا به جایی مرتبه در دنیای بهینه سازی تارنما، یک فرمان تماماً طبیعی میباشد. چنانچه بعداز بهروزرسانی تارنما ردهتان تنزل پیدا کرد، این کاهش سکو را به پای بهروزرسانی وب سایت خویش (از جملهً افزودن محتوا یا این که برگه تازه) نگذارید. این بالا و کم شدن درجه وب سایت سود الگوریتمِ رقصِ گوگل میباشد.
پس مهم ترین نکتهای که بایستی در خصوص الگوریتم رقص گوگل به خیال و خاطر بسپارید این میباشد که بالا و کم شدنهای ناگهانی گوگل فقط به جهت تغییرو تحول در سیستم سکوبندی گوگل میباشد و ارتباطی به خوب یا این که بد بودن محتوای شما ندارد.
حرف انتها دربارهی رقص گوگل
الگوریتم Google Dance هنوز هم برای بخش اعظمی از اشخاص ناشناخته و اسرارآمیز میباشد. همین عدم دانایی سبب ساز میشود که بخش اعظمی از کارشناسان seo نوسانهای شدید جایگاه وب سایتشان را یک سیگنال منفی به اکانت آورند و دست به شغل های خطرناک یا این که حتی تکنیکهای کلاه سیاه در بهینه سازی بزنند.
البته می بایست بدانید که مقصود اساسی گوگل از عوض کردن سکو وب سایت شما به طور ناگهانی، صرفا و صرفا به معضل کشیدن محتوای وبسایت و گزینش منزلت حقیقی و واقعی آن میباشد. پس از این بالا و ذیل پرشهای طوفانی، ترانهِ رقص گوگل به قسمتهای آهستهش میرسد و درپی آن، مقام شما هم در نتیجه ها کاوش ثبت میگردد.
بعد از همین اکنون مهیا باشید، تا زمانیکه به سن رقص دعوت شدید شایسته ترین اکران خویش را پیش دیده تماشاچیان انجام نمائید.