معمولاً در اول قدمهای شناخت با موتورهای کاوش و مباحث مرتبط با سئو در مشهد ، دو اصطلاح را زیاد می خوانید و میشنوید: seo داخلی و seo فرنگی.
این درس به تعریفوتمجید و توضیح این دو اصطلاح تخصیص یافته میباشد.
مورد نیاز به تأکید میباشد که برای تکنیکهای seo داخلی و فرنگی درسهای جداای در لحاظ گرفته گردیده و شود. به این ترتیب درس حاضر، فقطً به توضیح چهار نکتهی کلیدی محصور شدهاست:
آیا فهرست معتبری از فاکتورهای اساسی در بهینه سازی وجود دارااست؟
طبقهبندی فاکتورها و تکنیکهای seo
تمجید seo داخلی وبسایت
تعریف و تمجید سئوی خارجی تارنما
آیا فهرست معتبری از فاکتورهای اصلی در seo وجود داراست؟
کافی میباشد با عبارت سئو Ranking Factors در گوگل کاوش فرمایید تا قریهها هزار مقاله و نوشته دراین مورد پیدا فرمائید (از جملهً فهرست Backlinko).
به عبارتیطور که در تاریخچه seo و موتورهای کاوش توضیح دادیم، الگوریتمهای کاوش، خصوصاً موتور جستجوی گوگل، به ندرت از صورت معمولیی مکانیکی (درحد نظارت عبارات کلیدی) به الگوهای بسیار غامضی هوشمند و تطبیقپذیر رسیدهاند.
بهاین معنی که هر کس به سراغ کاوش با گوگل میرود، با یک ماشین یادگیرندهی کار کشته رفته که با هر سرچ یوزرها، نسبت به لحظهی قبلی، هوشمندخیس میگردد و خویش را با وضعیت محیطی تازه (مشتمل بر محتوای اینترنت و نیازهای یوزرها) بیشتر و بهتر تطبیق می دهد.
طبقهبندی فاکتورها و تکنیکهای بهینه سازی
با دقت به تعداد و تنوع فاکتورهایی که به لحاظ می رسد در seo اصلی میباشند، موردنیاز میباشد که آنانرا طبقهبندی کنیم تا به کارگیری از این فاکتورها و بهکارگیریشان معمولیخیس باشد.
این نوع طبقهبندیها به طور کاملً ذوق و سلیقهای میباشند و شما هم بسته به تجربهی خویش میتوانید طبقهبندی قابل قبولی را پباده سازی نمائید و بهفعالیت بگیرید.
به عنوان مثالً ما در متمم دو نوع طبقهبندی داریم:
فاکتورهای ساختاری در مقابل فاکتورهای محتوایی (که به طور طبیعیً بر طبق آن ها، تکنیکهای ساختاری و تکنیکهای محتوایی هم صورت می گیرند).
فاکتورهای سئوی ایجاد محتوا در مقابل فاکتورهای سئوی مرمت و بازآفرینی محتوا (کهاینها هم به طور طبیعیً تکنیکهای خودشان را به یاور میاورند).
البته میان گونه های تیمبندیهای قابل تصور، یکی رایجترین و شناختهگردیدهترین تیمبندیها، تقسیم اصول و تکنیکهای بهینه سازی به دو مجموعهی seo داخلی (On-page سئو) و offpage (Off-page سئو) میباشد که در پی هر کدام را به طور بسیار مختصر تمجید میکنیم (+/+).
تمجید seo داخلی
seo داخلی را به گویش بی آلایش میاقتدار بدین شکل تعریفوتمجید کرد:
زمانی از سئوی داخلی یا این که On-page بهینه سازی کلام میزنیم، منظورمان عمل کردن روی کلیهی اصول، ابزارها و تکنیکها در اینترنتوب سایت خودمان میباشد؛ یعنی جاهایی که اختیار و در دست گرفتن بی نقص روی آنها داریم.
پس به عنوان مثالً هنگامی روی تیتر اساسی مقاله و عنوان ها فرعی، کلمه ها کلیدی بهفعالیت رفته در متن، پیوند سازی داخلی، نشانی URL، ساختن یک سنگ زیربنا (Cornerstone)، ارتقاء سرعت وبسایت و یا این که کاهش بانس ریت وقت می گذارید، درگیر سئو داخلی وبسایت یا این که On-page سئو میباشید.
تعریف و تمجید سئوی خارجی
احتمالاً با توضیحاتی که در خصوص seo داخلی تارنما ارائه شد، تعریف و تمجید offpage seo وب سایت را پیش گویی میزنید:
هنگامی از سئوی آف پیج یا این که Off-page سئو کلام می زنیم، منظورمان کوشش و تمرکز بر روی شرایط محتوا و وبسایت ما از نظر سایرافراد میباشد؛ یعنی جاهایی که معمولاً اختیار و در دست گرفتن بدون نقص روی آنها نداریم.
در صورتی در تنی چند از شبکههایعمومی حساب ساختهاید و می خواهید با استعمال از الگوی هاب و اسپوک (قطب و اقمار) ترافیک را از جاهای دیگر به اینترنتوب سایت خویش بیاورید و از طرفی، به گوگل هم آرم دهید که در فضاهای دیگر هم وبسایت و مقاله شما اشاره گردیده، می توانید این عملها را بخشی از offpage تلقی فرمایید.
هماینگونه در شرایطیکه در وب لاگ و وب سایتهای سایر افراد کامنت می گذارید و به مطالب خودتان پیوند میدهید؛ یا این که مطالبی را تحت عنوان مهمان در وب لاگ دوستانتان منتشر می کنید (تا به طور بی واسطه و غیرمستقیم به نوشتههایتان اشاره خواهد شد)، گشوده هم در اکنون سئو تارنما با تکنیکهای offpage می باشید.
دقت داشته باشید که تفاوت بهینه سازی داخلی و سئو آف پیج تنهاً دراین میباشد که کاراییها در کدام قلمرو (درون وبسایت یا این که خارج آن) اجرا میگردد. البته در غایت، همگیی آنان از مال باصرفهسازی برای موتورهای کاوش میباشند.
بدین ترتیب، با وجودی که سخن زدن از تأثیر نسبی این دو تیم تکنیک، منطقی و قابل فهم میباشد، ولی می بایست همواره به خیال و خاطر داشته باشیم که بهینه سازی داخلی و offpage seo تکمیل کننده یکدیگر می باشند و موتورهای کاوش اینگونه تفکیکی را قائل نیستند و این دعوا، تنهاُ یک طبقه بندی میباشد.
به عبارتیطور که در اولِ درس اشاره گردیده، این مقاله تنهاً درتوان معرفی دو اصطلاح seo داخلی و سئوی خارجی بود و قرار نبوده در آن، به جزئیات تکنیکی بپردازیم. تکنیکهای seo داخلی و فرنگی در درسهای غیر وابسته، مطرح گردیده و در آینده نیز کامل شدن شود.
به چه کمپانی هایی برای بهینه سازی تضمینی اتکا کنیم؟
پیش از آن که برای شما توضیح دهیم که چرا برخی از تارنما ها بهینه سازی تضمینی را قبول ندارند و نامعتبر میدانند اذن دهید درباره با چگونگی کارایی این وبسایت ها توضیحاتی را برای شما ارائه دهیم. سئو در مشهد .همانگونه که میدانید برای کسب سکو بالا در حاصل جستجوی گوگل باید در آغاز کلیه لغت ها کلیدی اصلی و رقابتی را بیابید، این لغات هر چقدر دشوارتر و رقابتی خیس باشند فرصت بیشتری برای کسب مرتبه بالا نیاز دارا هستند. با این اوصاف یک کمپانی سرویس ها seo تضمینی چهگونه کسب مرتبه بالا را گارانتی می نماید؟ اعتنا داشته باشید کمپانی هایی که به صحت و اصولی بهینه سازی تضمینی را برای شما اعمال میدهند و قصد فریب شمارا ندارند، قبل از آن که درباره با فرصت وصال به سود مناسب به شما پیمان دهند، به ارزیابی بیزنس شما و کلمه ها کلیدی اصلی مربوط به آن میپردازند و بعداز محاسبه بدون نقص چهت نیل به فیض مناسب مجال گزینش می نمایند. بدین ترتیب بهینه سازی تضمینی تارنما برای همگی وبسایت ها فرصت یکسانی ندارد و در صورتی شرکتی فارغ از چک وب سایت به شما ضمانت مرتبه بالا دهد در واقع قصد فریب شمارا داشته و نمی تواند با طریق های استاندارد seo را برای شما اعمال دهد.
بهینه سازی تضمینی حقیقی!
مراد از بهینه سازی تضمینی حقیقی وواقعی، seo ماهر تارنما میباشد که موجب ارتقا ترافیک ورودی و رنک گوگل خواهد شد و فیض دلخواه شما یعنی ارتقا فروش سرویس ها و محصول ها را به یاروهمدم آورد. seo تضمینی وب سایت برای موتورهای کاوش وقتگیر البته شدنی میباشد. شما با به کار گیری از تکنیک های کلاه سپید مانند ایجاد محتوا، گزینش لغات کلیدی پرسرچ، seo داخلی، offpage و … میتوانید در ابتدا حاصل موتورهای کاوش چشم گردید و مقام خویش را محافظت نمائید. همان اگر seo و سئو وبسایت به طور تماما فنی صورت پذیرد می اقتدار آن را بهینه سازی تضمینی حقیقی وواقعی دانست.
کمپانی هایی که قصد فریب مشتریان را داراهستند به چه شکل کار می نمایند؟
تا اینجای نوشتهیعلمی تا حدودی متوجه شدید که دقیقا خواسته از بهینه سازی تضمینی چه می باشد، دراین نصیب قصد داریم مطالبی را در چنگ شما در اختیار بگذاریم تا با عدم دوراندیشی فریب شعار های پوچ و بی سود را نخورید. متاسفانه در چندین سال قبل یکیاز الگوریتم های گوگل به نوعی لو رفت و این قضیه موجب شد بعضا از موسسات با وجود آن که حتی ساخت وب سایت مناسبی ندارند سرویس ها seo تضمینی را ارائه دهند و در پروسه سئو وبسایت و ایجاد محتوا جراحت های دورازشوخی به وب سایت وارد نمایند. این اشخاص برای کسب درجه بالا از روش الگوریتم لورفته ی پیج رنک گوگل مبادرت می نمایند، براساس این الگوریتم، گوگل به پیوند بیلدینگ اهمیت متعددی میدهد و این مجموعه ها با وجود ساخت محتوای بی کیفیت و حتی نسخه برداری با به کارگیری از اپ های ایجاد کرد بک پیوند تلاش می نمایند وسعت متعددی از لینک و پیوند بیلدینگ ساخت کرده و از این روش مرتبه وب سایت را ارتقا دهند.
قضیه مهمی که در نوشته ی علمی “مراد از seo تضمینی چه چیزی است\" می بایست به آن اشاره کنیم این میباشد که امروزه الگورتیم های گوگل بسیار هوشمندانه گردیده اند و به راحتی میتواند بک لینک و پیوند های طبیعی یک وب سایت را از بک لینک و پیوند هایی که خریداری گردیدهاست تشخیص دهد، از همین رو ممکن میباشد تارنما شما به بازه زمانی اندکی در حاصل ابتدا گوگل چشم گردد اما بعداز مقطع بسیار کوتاهی گوگل لینک و پیوند های تصنعی و مصنوعی را شناسایی کرده و تارنما خلاف کار را از صفحه ها حاصل خویش به صورت مجموع حذف می نماید، کهاین سود قابل جبران نمیباشد.
امروزه به کارگیری از تکنیکهای ahrefs بسیار معمولی میباشد. داشتن سکو خوب وبسایت فقط تایپ کردن مطالبی میباشد سئو در مشهد که اشخاص در آن به اشتراک خواهند گذاشت. ولی قرار به چنگ آوردن وبسایت متبوع در ۱۰ لینک و پیوند برگه نخستین گوگل عمل معمولیای وجود ندارد.
براین اساس چهطور یک اپلیکیشن بهینه سازی می تواند یاری دهد؟ در حالی که ابزاری برای تایپ کردن محتوای نیست البته ابزارهای جستجوگرها با تجزیه و آنالیز توسعه یافته میتوانند به شما امداد نمایند که موضوعات استراتژیک یا این که استراتژیک تری را گزینش نمایید یا این که اشخاص و وب سایتهایی را پیدا فرمائید که احتمال بیشتری برای اشتراک گذاشتن مطالب شما به وسیله آنان وجود داشته باشد.
به این ترتیب درین نوشتهیعلمی قصد داریم به یادگرفتن ahrefs بپردازیم که چهگونه ابزارهای ahrefs تحت عنوان یک ابزار بررسی بهینه سازی می توانند بهینه سازی را از روش امکاناتی مانند جستجوی لغت ها کلیدی (keyword Research)، تجزیه و محاسبه بک پیوند (Backlink analysis) و ابزارهای آنالیز محتوا (Content Research Tools) را بهبود بخشند.
ویدئو پییشنهادی : یادگرفتن دیجیتال مارکتینگ
امید خواهیم داشت کهاین نوشتهعلمی در مورد یادگرفتن به کارگیری از ahrefs آیتم دقت شما خواننده گان گرامی قرار بگیرد.
البته خواسته از ahrefs چه است، ابزارهای ahrefs یکی قدرتمندترین ابزارهای نظارت بهینه سازی وبسایت به شمار میاید که به وسیله شرکتی با همین نام ارائه گردیده است. ابزارهای ahrefs می توانند شغل های مختلفی را در قضیه بهینه سازی وب سایت ایفا دهند و به طور یک پلن و ورژنهای متفاوت قابل تنظیم باشند.
ابزارهای ahrefs چه است و چه طور فعالیت مینمایند؟
ابزارهای ahrefs، یک ابزار قوی نسبت به آحاد ابزارهای بهینه سازی میباشد.
ابزارهای ahrefs محصولی از SaaS (نرمافزار بر طبق اینترنت) میباشد، از این رو نیازی به نصب ندارد. برای دستیابی به دسترسی، بایستی یک ورژن آزمایشی یا این که اشتراک بدونپول نام نویسی فرمایید و ورژن بدون پول و یا این که نرمافزارهای رایگانی نیست.
قابل ذکر میباشد که نصب و فعال سازی ahrefs معمولی هست. شما وبسایت، لغات کلیدی و رقبا را برای پیگیری در چنگ وبسایت ahrefs قرار میدهید. ahrefs با ارائه کلمه ها کلیدی و رقبا براساس تجزیه و ارزیابی تارنما شما، فرآیند را تسریع مینماید کهاین فعالیت تهیه و تنظیم را آسوده خیس کرده و گزارشها را بی نقصخیس مینماید.
Auto-recommend یک خصوصیت هست که در مجموع ابزارهای جستجوگرها یافت نمی شود.
هر روز Ahrefs به شما می گوید که با استعمال از لغت ها کلیدی آنها میتوانید اینترنتهای متعددی را پیدا نمائید. هشدار برای بک پیوندها و درجه بندی لغت ها کلیدی نو هفتگی در نرمافزار استاندارد میباشد.
خواسته از ابزارهای ahrefs چه است
برای مثال ابزارهای ahrefs مشتمل بر مورد ها پایین می باشد:
ابزار محاسبه رقبا Competitive Analysis
ابزار جستجوی عبارات کلیدی Keyword Research
ابزار جستجوی بک لینک و پیوندها Backlink Research
ابزار ارزیابی محتوا Content Research
ابزار ارزیابی جایگاه وبسایتها Rank Tracking
ابزار محاسبه بر اینترنت وبسایت Web Monitoring
نوشتهی علمی پییشنهادی : چهگونه وب سایت خویش را بهینه سازی کنیم
کاربردهای به کارگیری از ابزارهای ahrefs چه چیزی است
از این رو مثلا کاربردهای ahrefs میاقتدار به مفاد پایین اشاره نمود:
Ahrefs احتمالا کلان ترین خزنده اینترنت فی مابین ابزارهای جستجوگرها هست.
تجربه مخاطب با پباده سازی clean وسعت متعددی از داده ها را متعادل مینماید.
ابزارهای ahrefs، معیارهای جذاب و تازه مانند نرخ راندمان و کلیک برای SERP ها را ارائه میدهند.
تجزیه و ارزیابی بدون نقص SERP از سایر کاربردهای استعمال از ابزارهای Ahrefs می باشد.
ابزارهای ahrefs دارنده معیارهای ظریف و نو میباشند.
ابزارهای ahrefs یک خزانه اطلاعاتی وسیع از بک لینک و پیوندها داراهستند و به شمارا در پیگیری لینک و پیوندهای تازه و تحقیق پیوندهای حریف یاری مینماید.
یافتن لغت ها کلیدی، یکیاز مهمترین مرحله در هر نظارت seo میباشد.
ابزارهای ahrefs به شما امداد مینمایند واژه کلیدی قابل قبولی برای درجه در موتور کاوش گر گوگل پیدا نمائید.
هشدارهای لغات کلیدی اخیر و عظیم که هر روز به پست الکترونیک شما ارسال میگردند.
داده ها کاملی از کانالهای اجتماعی مانند Facebook، Twitter، Linkedin، Google+ و Pinterest را ارائه می دهند.
Ahrefs یک کدام از شایسته ترین ابزارها برای یافتن خصوصیتهای Google مشمول Snippet هایFeatured ، Panel های Knowledge و مورد ها دیگر میباشد.
با به کارگیری از ابزارهای ahrefs شما می توانید مشاهده کنید که وبسایت شما در Google چه خصوصیتهایی را ساختوساز نموده است.
با به کارگیری از نصب و فعال سازی Ahrefs میاقتدار مشاهده کرد بهتری نسبت به موضوعات اصلی داشت.
گزارشات ahrefs، یکیاز کاربردهای استعمال از ابزارهای ahrefs می باشد که صفحه های بازدید گردیده بالای یک حریف یا این که هر دامنه را آرم می دهد.
اکثر اوقات داده ها تارنما ahrefs آپ تو دیت میگردند و در شکل نیاز می توانند بازیابی شوند.
به کار گیری از ابزارهای Ahrefs برای چه کسانی مطلوب هست؟
به کارگیری از ابزارهای Ahrefs، برای هر سازمانی در هر صنعتی مورد نیاز میباشد که بازدید کننده بیشتری را در وبسایت خویش بخواهد، مطلوب است.
Ahrefs به اندازه کافی برای کمپانیها و ماشین کرایه ایهای بهینه سازی قادر میباشد البته به اندازه کافی برای مشاغل کوچک سهل وآسان میباشد.
هر بازاریاب یا این که کارمند با سطح مبناای از پس انداز بازاریابی دیجیتال قدرتمند به ادراک آن میباشد.
مزایای به کارگیری از ابزارهای Ahrefs چه می باشد
دراین نصیب قصد داریم به مزایای به کارگیری از Ahrefs اشاره کنیم که عبارتند از:
خزانه اطلاعاتی بک لینک و پیوند کلان
ابزارهای Ahrefs احتمالاً قدرتمندترین خزنده بهینه سازی اینترنت میباشند.
پروسه یافتن کلمه ها کلیدی به طور سریع و جامع
اپ سئو toolbar chrome (مانند MozBar)
خزانه اطلاعاتی واژه کلیدی با دادههای clickstream
خزانه اطلاعاتی تبلیغات متنی پرداخت برای هر کلیک یا این که PPC (pay-per-click)
ابزار محتوا با داده ها جامع در خصوص داده ها اشتراکی اجتماعی
مرتبه دامنه: مشاهده کنید وب سایت شما با هر وبسایت دیگری مبنی بر کیفیت بک پیوند ارتباطی داراست.
پشتیبانی چت
و بعضی از خصوصیتهای اساسی ابزارهای Ahrefs جهت تجزیه و نظارت رقبا به شرح ذیل است:
ارزیابی رقبا (Competitive Analysis)
جستجوی کلید کلمه و واژه ها (Keyword Research)
جستجوی بک پیوند ها (Backlink Research)
محاسبه محتوا (Content Research)
آنالیز جایگاه وب سایت (Rank Tracking)
بررسی و محاسبه اینترنت (Web Monitroing)
ویدئو پییشنهادی : یادگرفتن seo
شیوه به کار گیری از ابزارهای Ahrefs چه میباشد
دراین نصیب قصد داریم به فراگیری به کار گیری از ابزارهای ahrefs بپردازیم.
همانطور که می دانید یکی خصوصیتهای اساسی ابزارهای Ahrefs، تجزیه و چک بک پیوندها است که جهت به کار گیری از آن صرفا کافیست وارد ورقه مهم وب سایت ahrefs گردید و در بخش Site Explorer لینک و پیوند وبسایت خویش را وارد فرمایید.
یک داشبورد با اطلاعاتی در قضیههای بک پیوندهای وب سایت، و همینطور سنجش کوشش و ترافیک ارگانیکی آن تارنما را اخذ خواهید کرد.
Backlinks
برای رفتن به پروفایل پیوند آن تارنما روی Backlinks در نوار کناری کلیک نمائید.
شما یک لیست بی نقص اخذ خواهید کرد.
نگرشی درست لینک و پیوند دادن در ahrefs
قابل ذکر میباشد که در حین استعمال از ابزارهای ahrefs، درحالتی که سایتی یک بک پیوند دارااست، سفارش میشود که به نصیب Link type” → “Dofollow” بروید.
براین اساس شما بدون چاره نیستید تعداد از پیوند های nofollow را وارسی نمایید.
بدین ترتیب اینک در دست شما یک لیست جامعی از پیوندهای dofollow در وب سایت قرار می گیرد البته ممکن میباشد برایتان پرسش پیش آید که با این داده ها چه کاری میتوانید جاری ساختن دهید؟
با به کارگیری از این ابزارهای ahrefs میتوانید صفحاتی را پیدا نمائید که به حریف شما لینک و پیوند دادهاند و این ممکن میباشد به وبسایت شما نیز لینک و پیوند داده باشد.
دوم شما میتوانید از پروفایل لینک و پیوند آنان به کار گیری فرمایید تا ایدهای از رابطه اشخاص که چرا به آن وبسایت مراجعه کردهاند، اخذ نمایید.
نوشتهعلمی پییشنهادی : معرفی شایسته ترین افزونه بهینه سازی وردپرس
به این ترتیب در اینجا خاطر می گیریم که دادهها و پژوهش ها اساسی، منش عالی برای اخذ پیوندها از سایر وب سایتهای شبیه هست.
خصوصیت Link Intersect
Link Intersect یکیاز دیگر از خصوصیتهای عالی ابزارهای ahrefs می باشد که اکثری از اشخاص از وجود آن خبر ندارند.
در این مکان طریق تلاش آن آورده شدهاست:
در نواری بالایی روی “More” → “Link Intersect” کلیک نمائید.
آنگاه در نصیب مربوطه دو یا این که یکسری وبسایت حریف را وارد فرمایید.
شما لیستی از وب سایتهایی را می بینید که به همگی تارنماهایی که قرار دادهاید، لینک و پیوند دادهاند که سود آن صورت تحت میباشد:
ممکن میباشد برایتان پرسش پیش آید که چرا این فعالیت اساسی میباشد؟ چنانچه کاربری با یکی رقبای شما پیوند بدهد، چیزی به شما نمیگوید! البته در حالتیکه سایتی به سه حریف شما (و خیر شما) پیوند داده باشد، احتمالا آنها مایل میباشند که به شما لینک و پیوند بدهند.
Best By Links یک کدام از شایسته ترین خصوصیتهای ابزارهای ahrefs می باشد و ورقهای در وب سایت وجود داراست که دارنده بیشترین بک لینک و پیوند میباشد.
این کاغذ لینک و پیوندهای بیشتری نسبت به ابزارهای seo بدونپول داراست، دارنده وب لاگ دوستداشتنی و تعداد صفحه ها دیگری که پیوندهای بیشتری را در این باره داراست.
خصوصیت “New” Backlinks، یک کدام از دیگر از خصوصیتهای ابزارهای Ahrefs می باشد و لیستی از تارنماهایی را ارائه می دهد که جدید به تارنما شما و همینطور تارنما دیگر رقیبان لینگ داده گردیده است
البته چرا این فعالیت اثر گذار میباشد؟ بک لینک و پیوندهای نو میتوانند به شما در شناسایی مجالهای تولید لینک و پیوند جدید، که می توانید بلافاصلهً به آن دسترسی پیدا فرمایید امداد نمایند.
نوشتهیعلمی پییشنهادی : فراگیری یافتن شایسته ترین لغات کلیدی
چرا بایستی از ابزارهای Ahrefs بهره مند شد؟
خرید حساب ahrefs با اعتنا به ارتقاء دلار، هزینههای متعددی دارااست. از این رو بخش اعظمی از مدیران وبسایتها از ابزارهای Ahrefs استعمال نمیکنند.