ارائه و معرفی مقالات سئو

مرجه رسمی مقالات تخصصی و حرفه ای سئو سایت

ارائه و معرفی مقالات سئو

مرجه رسمی مقالات تخصصی و حرفه ای سئو سایت

صفحه نتایج موتور جستجو یا SERP چیست؟ 4 ویژگی SERP


ورقه ای که موتور کاوش بعداز ارسال درخواست کاوش بوسیله مخاطب اکران میدهد کاغذ نتیجه ها سئو در مشهد موتور کاوش یا این که SERP اسم دارااست. علاوه بر نتیجه ها جستجوی ارگانیک، صفحه ها نتیجه ها موتورهای کاوش (SERP) معمولاً مشمول جستجوی مبلغی و تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) می باشند.

به لطف seo موتورهای کاوش (بهینه سازی)، جایگاه بندی در SERP قادر است بسیار رقابتی باشد چون یوزرها بیشتر روی نتیجه ها در بالای برگه کلیک می نمایند. با فعال‌سازی نماد گذاری طرحواره یا این که اسکیما، الگوریتم های موتور های کاوش برای حدس نیازهای استفاده کننده بسیار بغرنج خیس میشوند.

بیشتراز 90 درصد از ترافیک موتور های کاوش به وبسایت هایی می رود که در ورقه اولیه حاصل جستجوی گوگل قرار دارا هستند. در شرایطی‌که وبسایت شما هنوز در‌این شیت قرار ندارد، نگران نباشید.

استراتژی هایی وجود دارااست که می‌توانید برای امداد به ارتقا مرتبه خویش از آن‌ها به کارگیری نمایید، ولی در آغاز بایستی بدانید صفحه های نتیجه ها موتورهای کاوش چه چیزی است و چه‌طور نتیجه ها را جایگاه بندی می نمایند.

آنچه در‌این نوشته‌ی علمی میخوانید
کاغذ حاصل موتور کاوش چه میباشد؟
اشکال متعدد پرس و جوهای کاوش چه می‌باشد؟
تبلیغات کلیکی یا این که ارگانیک
خصوصیت های برگه نتیجه ها موتور کاوش یا این که SERP چه میباشد؟
حرف انتها در زمینه‌ی برگه حاصل موتور کاوش
ورقه حاصل موتور کاوش چه چیزی است؟
شیت نتیجه ها موتور کاوش یا این که SERP کاغذ ای میباشد که بعد از وارد کردن یک پرس و جو در گوگل، یاهو یا این که هر موتور جستجوی دیگری مشاهده می‌کنید. نوع اکران کاغذ نتیجه ها موتور کاوش در هر موتور کاوش متعدد میباشد، ولی از آنجایی که گوگل دوست داستنی ترین موتور کاوش میباشد میباشد بیش تر از 80٪ از سهم بازار را در دست دارااست که ما روی مشخصات و الگوریتم های آن ها تمرکز خوا هیم کرد.

اشکال متعدد پرس و جوهای کاوش چه چیزی است؟
خصوصیت‌های شیت نتیجه ها موتور کاوش یا این که SERP که بعداز کاوش اکران داده می گردند به نوع جستجوی وارداتی بستگی داراست. پرس و جوهای کاوش معمولاً به 3 گروه تقسیم میگردند: ناوبری، اطلاعاتی یا این که معاملاتی

پرس و جو های ناوبری :

پرس و جوهای ناوبری وقتی فیس می‌دهند که فردی به‌دنبال یک تارنما خاص میباشد البته URL بدون نقص وب سایت را تایپ نمی نماید. مگر اینکه کاوشگر به صورت خاص در پی شما باشد، وصال به کاغذ نخستین این حاصل ممکن میباشد پاره ای مشقت بار باشد. برای استعمال از پرس و جوهای ناوبری برای وب سایت خویش، گاها خرید تبلیغات برای کلمه ها کلیدی که میخواهید برای آن ها جایگاه بندی فرمایید، موردنیاز میباشد – برای مثالً اسم کسب و کارتان.

بهینه سازی تصاویر برای افزایش سرعت سایت


فراگیری seo با ارتقاء سرعت وب سایت را در مقاله‌ها  بارها مطرح کردیم. سئو در مشهد در‌این نوشته‌ی‌علمی که از وبسایت searchenginewatch ترجمه شد‌ه‌است به‌این قضیه می‌پردازیم که چه‌طور تصاویر صفحه ها اینترنت را برای ارتقا سرعت تارنما، سئو کنیم؟

 شعار قانونی گوگل “شرور نباش” میباشد، ولی به لحاظ میرسد این موسسه یک شعار داخلی دیگر هم داشته باشد که آن را علنی نکرده میباشد: “یا این که سرعت بالایی دارید یا این که به نابودی خواهید رفت.”

تا قبل از این در رابطه بالا بردن سرعت لود وبسایت مطالبی منتشر کرده ایم و شکی در اهمیت بالای این زمینه وجود ندارد (در صورتی‌که تردید دارید کافی میباشد نگاهی به آمار و ارقامی که از آن ها سخن خوا‌هیم کرد بیندازید)؛ البته برای بازاریاب های محتوا، بهبود سرعت وبسایت شما کاری فنی و لبریز زحمت به چشم می‌خورد که جاری ساختن آن تماما از عهده شما خارج میباشد. صرفا یک مهندس حرفه‌ای توانمند به ارتقا سرعت بار گذاری سایت خواهد بود، این طور وجود ندارد؟

ولی به حیث می‌رسد این تصور به طور کامل غلط باشد. آقای tom bennet، مدیریت گسترش تولیدات ماشین کرایه ای بازاریابی آنلاین Builtvisible در سخنرانی اخیرش در کنفرانس Brighten بهینه سازی، به نکات بسیار خیر و خوبی دراین مورد اشاره نمود. به دنبال بعضی از نکات کلیدی که وی در باب چرایی و چگونگی تمرکز روی ارائه تجربه ای سریع و مدل از سایت برای یوزرها به آن ها اشاره نمود را بازگو خوا‌هیم کرد.

چرا سرعت وبسایت اصلی میباشد؟



از آمار و ارقام کلام کردیم، این طور وجود ندارد؟

در بلاگ قانونی گوگل وبمستر صراحتا مذکور که ارتقاء سرعت تارنما اهمیت بسیار متعددی داراست. کمپانی گوگل مجال بسیار متعددی را صرف حصول اعتقاد از سرعت مطلوب سایت شما و عقب نبودن آن از دیگر رقبا می نماید. در صورتی تارنما شما نماید باشد، مرتبه شما در حاصل کاوش حتما تنزل خواهد یافت.

البته نباید تصور کرد که تنها سرعت مهمترین دلیل مفید در موضع وبسایت میباشد. سرعت بالای سایت تجربه کاربری را به صورت کلی بهبود می‌ بخشد. آقای bennet مثلا به‌این آمار فوق العاده از فایرفاکس اشاره می نماید:



وقتی که فایرفاکس معدل سرعت لود را 2.2 ثانیه ارتقا اعطا کرد، دانلود فرم‌ ها 15.4 درصد بیشتر شد. این واحد سنجش برابر با بیشتراز 10 میلیون دانلود در هر سال میباشد.

وقتی که اینگونه آمار و ارقامی را می شنوید، بها مساله روشن خیس می‌گردد. Tom bennet، گزاره‌ ای هم از Steve Souder، از فعالان و پیشگامان بهبود اینترنت امروزی نقل می‌نماید:

“80 تا 90 درصد از مجال پاسخگویی در Front-end (بسط رابط کاربری) صرف می گردد. از اینجا آغاز فرمائید.”

با این اکانت متوجه می شویم که می قدرت در این باره کاری مثبت اعمال اعطا کرد. البته عالی میباشد سعی هایمان را در کجا متمرکز کنیم؟

لینک سازی اسپم (Link Schemes)


با این وجود که لینک و پیوند‌ها هنوز هم در سکو بندی گوگل از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند و گوگل سئو در مشهد بارها این مورد را روشن‌سازی کرده، می بایست به خیال و خاطر داشته باشید در عین درحال حاضر به اشخاص هشدار داده‌اند که نباید انرژی خویش را صرفا بر روی لینک و پیوند بیلدینگ صرف نمایند.

فرض کنیم شما یک تارنما پنج شیت‌ای داشته باشید که هیچ سیگنالی از کانال اجتماعی اجتماعی یا این که پیج رنک در آن نیست و در عین هم اکنون ۵۰۰۰ بک پیوند برای وب سایت خویش ساخت و ساز کرده‌اید. تلاش seo اینگونه اینترنت سایتی غیر معمول میباشد. گوگل از خویش خواهد پرسید چرا اینگونه سایتی که هیچ عمل اجتماعی و مارکتینگی ندارد، اینگونه لینک و پیوند بیلدینگ توانا دارااست؟

از طرفی دیگر، در صورتی شما یک تارنما دارای اعتبار داشته باشید و به شدت بر روی آن فعالیت فرمائید، از جملهً محتوای عالی ساخت و ساز فرمائید، صفحه های زیادی بسازید، سیگنال‌های کانال‌های اجتماعی دارای اعتبار کسب فرمایید و پیوند‌های متنی متفاوت ساخت فرمایید، فراهم کردن ۵۰۰۰ پیوند برای تارنما شما تماماً طبیعی به حیث می رسد. در حالتی که کار در کانال‌های اجتماعی و ارتباط ها همگانی را به همگی کار‌های بالا اضافه نمایید، یک الگوی دارای اعتبار برای بیزنس خویش خواهید داشت.

براین اساس لینک و پیوند بیلدینگ برای seo بسیار اساسی میباشد، ولی لینک و پیوند صرفا یک گزینه از فاکتورهای زیادی میباشد که به وسیله گوگل گزینه محاسبه قرار میگیرد و نمی‌تواند به تنهایی نماد دهنده اعتبار و نام‌و‌نشان یک وبسایت باشد. در واقعیت، خریداری نمودن تعداد متعددی لینک و پیوند ممکن میباشد به خیال و خاطر عمل‌های بازاریابی بهتر باشد. بدین ترتیب عالی میباشد در ادامه شیوه‌های لینک و پیوند بیلدینگ توسعه یافته برای خویش باشید. درین موقعیت متوجه خواهید شد که در یک مسیر صحیح تکان می کنید.

لبریز کردن برگه با لغات کلیدی (Keyword Stuffing):
در شرایطی که با دانش seo شناخت داشته باشید، به طبعً عبارت Keyword Stuffing را شنیده‌اید. هنگامی که کلمه ها کلیدی خویش را پیدا کردید، تلاش نمائید بیشتراز حد بر روی آن تاکید نکنید. لزومی ندارد از کلیدواژه گزینه نظرتان در هر گزاره به کار گیری نمائید! به خیال و خاطر داشته باشید که به کار گیری بیش تر از حد از یک کلمه و واژه کلیدی در محتوا سود معکوس خواهد داشت و هیچ کمکی به جایگاه بندی وب سایت‌تان نمی‌نماید.

تلاوت اینگونه متنی بسیار طاقت فرسا میباشد و هیچ کاربری عشق ندارد محتوایی که فقط برای موتورهای کاوش مندرج میباشد را مطالعه نماید. همینطور، درصورتی که محتوای خویش را بیشتراز حد برای موتورهای کاوش گر سئو فرمایید می بایست با گوگل پنالتی دست و پنجه قابل انعطاف فرمائید. با به کار گیری از پلاگین Yoast به راحتی میتوانید از چگالی لغات کلیدی در متن‌تان باخبر گردید. افزونه Yoast به شما میگوید که ۲.۵% از متن شما بایستی بر روی واژه و کلمه کلیدی آیتم نظرتان تمرکز داشته باشد. در حالتی‌که که چگالی کلمه ها کلیدی بیش ازاین‌مقدار باشد، افزونه Yoast به شما هشدار خواهد بخشید. در صورتیکه که با طرز سعی این پلاگین شناخت ندارید، میتوانید راهنمای بی نقص پلاگین Yoast بهینه سازی را در بلاگ نوین مطالعه نمایید.

آیا وبسایت اینجانب به وسیله گوگل پنگوئن جریمه گردیده‌است؟
زمانی که الگوریتم‌های گوگل پنگوئن متوجه می گردند برای ویرایش درجه اینترنت‌تارنما خویش در اکنون ایجاد کرد محتوا و بک‌لینک و پیوند‌های اسپم می باشید، وب سایت شمارا برای واژه کلیدی یا این که عبارات کلیدی که مقصود قرار داده‌اید مجازات می‌نماید؛ یک مشخصه ویژه مجازات الگوریتم گوگل پنگوئن این میباشد که بر پایه ی ورقه فعالیت می‌نماید. (معمولاً بروی صفحۀ اساسی تاثیر میگذارد، ولی بعضیً  قادر است بروی تحت صفحه ها نیز تاثیر گذار باشد) بدین مفهوم که ورقه مجازات گردیده قادر است جایگاه خویش را از دست بدهد در حالی که دیگر صفحه ها سایت سکو و تلاش بسیار نیکی دارا‌هستند.

شدت مجازات به وسیله الگوریتم گوگل پنگوئن بسیار متغیر میباشد. به عنوان مثال از اُفت تعدادی پلکان‌ای درجه شیت تا از ایندکس بیرون شدن کاغذ را مشمول میشود. در صورتیکه که الگوریتم گوگل پنگوئن شما‌را تنبیه نماید، متوجه تغییرات تحت خواهید شد:

تارنما‌تان برای یک واژه و کلمه کلیدی (یا این که گروهی از کلمه ها کلیدی) در گیر کاهش ترافیک شود. مثلا: برگه وب سایت شما برای یکی‌از عبارات کلیدی از رتبۀ ۲ گوگل به رتبۀ ۳۶۴ تنزل پیدا می‌نماید!
برگه‌ای که مشتمل بر واژه کلیدی به خصوص هست، از ایندکس گوگل بیرون گردد (de-indexed) در حالیکه سایر صفحه های وبسایت در گوگل ایندکس گردیده باقی می ماند.
ممکن میباشد در قسمت‌های “Search Queries” یا این که “Manual Actions” در گوگل وبمستر وبسایت خویش، پیغامی با مضمون \"پیوند سازی غیر طبیعی\" اخذ نمایید.
در برخی مفاد، صفحاتی از وب سایت‌تان که قرار وجود ندارد در درجه بندی گوگل قرار بگیرند به انگیزه تنبیه به وسیله الگوریتم گوگل پنگوئن در رنکینگ گوگل قرار خواهند گرفت. مثلا برگه \"تماس با ما\" در تارنما شما به مکان \"صفحۀ اساسی\" برای واژه و کلمه کلیدی اساسی شما علامت داده شود!

انقلاب گوگل


در سال 2000 ، یاهو بدترین مبادرت استراتژیک در تاریخ کاوش را اعمال اعطا کرد و با Google همیاری کرد سئو در مشهد و به Google اذن اعطا کرد نتیجه ها جستجوی خویش را تقویت کند. تا قبل از این گوگل موتور جستجوی ناشناخته ای بود و به مشقت شناخته گردیده میشد!

تا این مرحله ، موتورهای کاوش به صورت عمده وب سایت هایی را مبتنی بر محتوای داخل کاغذ ، اسم دامنه ها ، توان تصویب در فهرست های فوق و ساختار اساس تارنما مرتبه بندی می کردند. البته خزنده اینترنت و الگوریتم PageRank Google برای فراخوانی و ارائه داده ها انقلابی به‌پا‌کرد. گوگل هم دست اندرکاران داخل برگه ای و هم خارج شیت ای را گزینه آنالیز و محاسبه قرار بخشید.

اگرچه پیوند ها فقط یکی مؤلفه های مرتبه بندی گوگل بودند ، البته متخصصان seo لینک و پیوند ها را مهم ترین ادله می دانستند و یک شاخه فرعی از پروسه ساخت‌و‌ساز پیوند و لینکسازی و مضمون‌ بکلینک ساخت شد. در طول یک ده سال آن گاه نیز لینک و پیوند سازی و بکلینک به مهمترین استراتژی تارنما ها برای دستیابی به درجه های مطلوب به کارگیری می‌شد.

همینطور در سال 2000 بود که نوار ابزار Google در Internet Explorer در دسترس قرار گرفت و به عوامل seo اذن می بخشید امتیاز PageRank خویش را که عددی فی مابین صفر تا 10 بود را مشاهده نمایند.

براین اساس با پیج رنک ، گوگل در اصل واحد سنجش چک وب سایت ها را معرفی می‌کرد.

تغییر تحول در فاکتورهای بهینه سازی از سال ۲۰۰۰ به آن‌گاه
حاصل گوگل نیز از سال 2000 با احداث برخی از شرکتهای فعال در مسئله اطلاع رسانی و تبلیغات استارت به تغییر تحول کرد. این تبلیغات در‌پی جستجوی لغات کلیدی موردنظر مخاطب در ابتدا ، ذیل و سمت راست نتیجه ها Google ظواهر می‌شوند.

در همین هم اکنون ، گروهی از طراحان اینترنت به صورت غیررسمی در لندن گرد هم آمدند تا داده ها را درباره ی تمامی جزئیات seo در سال 2000 با یکدیگر به اشتراک بگذارند. این گرد هم آیی غیر رسمی آخر و عاقبت به Pubcon ختم شد که یک گروه والا کنفرانس درباره با موتورهای کاوش که هنوز هم امروزه اجرا می شود.

در زمان سالیان آنگاه نیز مفاهیمی همانند google dance پا به عرصه وجود گذاشتند که سبب ساز به ساخت نوسانات شدید در درجه بندی تارنما ها شدند.

در سال 2003 ، Google بعداز دستیابی به Blogger.com ، Google AdSense را فعال سازی کرد ، که در آن تبلیغات AdWords با مقصود قرار دادن متنی در تارنما های چاپ کننده ارائه میشد. ترکیبی از AdSense و Blogger.com سبب ساز به انقلابی در محتوانویسی و درآمدزایی اینترنتی از این شیوه برای خیلی از اشخاص شد.

باتوجه به موقعیت تولید گردیده یک نقص‌ بسیار تبارک وجود داشت و آن اینکه بخش اعظمی از محتواها دزدیده می‌شد و در اینترنت سایتها و صفحه ها دیگر آیتم به کارگیری قرار می گرفت. که ولی ابعاد گوگل این نقیصه را بدون نقص برطرف نمود.