بعد از تیتر، توضیح متا اولی چیزی میباشد که اشخاص هنگام بازدید از سئو در مشهد محتوای شما در نتیجه ها جستجوی گوگل (به صورت بدون واسطه پایین URL شیت) میبینند. در سال 2009، گوگل اظهار کرد که محتوای توضیحات متا یک دلیل در الگوریتم سکو بندی آن وجود ندارد؛ ازآنجاکه این فاکتور در سکوبندی دیگر شرط عدم وجود، اکثری از وبمستران با صرفهسازی توضیحات متا را نادیده گرفتند. از این رو، کردار استفاده کننده به الگوریتم سکو بندی گوگل بستگی داراست. در حالتیکه وقت نگذارید توضیحات متای مرتبط و مختصر برای همگی صفحه ها خویش بنویسید، اشخاص گرایش نخواهند داشت که بر روی وبسایت شما در هنگام اکران در گوگل کلیک نمایند. در شرایطیکه برگه شما نرخ کلیک پایینی در گوگل اخذ نماید، در سود کاهش جایگاهبندی شما انتظار میرود. تایپ کردن یک توضیح متای عالی زمانیکه یک ورقه (نوشتهیعلمی) نو را منتشر میکنید فرصت مقداری میبرد، ولی منافع سئوی آن در دراز دوران بها دارااست.