برای دیدن گزارش مرتبط با لینک و پیوندهای یو تی ام یا این که به اصطلاح لینک و پیوندهای کمپین،
سئو در مشهد می بایست از گوگل آنالیتیکس به کار گیری نمایید. دقت نمایید که هنگامی از پیوند یو تی ام به کارگیری کردید، این داده ها تحت عنوان بعدها (Dimension) در گوگل آنالیتیکس اخذ و تصویب میگردد. پس در همگی گزارشهای آنالیتیکس میتوانید از آن به کارگیری فرمائید یا این که حتی گزارشهای دلخواه خودتان را بر طبق داده ها UTM بسازید.
قطعا بخوانید: استراتژی STP چه می باشد؟ پادشاه کلید توفیق در بازاریابی!!!
گوگل آنالیتیکس به طور پیشفرض گزارشی برای کمپینها داراست. دراین گزارش آحاد پارامترها به طور جدولی در کنار بقیه متریکها مثل نرخ پریدن، نرخ تبدیل، درآمد و ... اکران داده می شود. به صورت خلاصه، با این گزارش متوجه می شوید که کاربرانی که از هر پیوند آمدهاند به چه اندازه تعامل داشتهاند.
برای دیدن این گزارش، در گوگل آنالیتیکس نصیب Acquisition را گشوده فرمایید و بعداز گزارشهای Campaign به نقل از All campaigns بروید.
شاخصهای دیگر مثل شهر، مرزو بوم، مرورگر وب، دستگاه مخاطب و ... هم میتوانید تحت عنوان شاخصهای دوم (Secondary dimension) اضافه نمایید.
سوال های متداول در رابطه utm
شاید در به کار گیری از لینک و پیوندهای UTM برای شما پرسشهایی پیش بیاید. ما یکسری گزینه متداول را اینجا پاسخ دادیم.
۱. آیا میقدرت از پیوند utm در لینک و پیوند سازی داخلی بهره برد؟
ابدا این فعالیت را نکنید!
فرض نمائید کاربری از توییتر وارد تارنما شد تا نوشتهعلمیای را بخواند. بعداز تلاوت نوشتهیعلمی روی پیوند داخلی UTM به ورقه اساسی میرود. لینکی به صورت (http://www.yoursite.com/?utm_source=blog). هم اکنون در گزارش آنالیتیکس درصورتی که نگاه فرمایید می بینید که به شما نماد میدهد استفاده کننده از blog وارد کاغذ مهم گردیده و داده ها مرتبط با ورود از توییتر را از دست میدهید.
با یو تی ام کردن پیوندهای داخلی تنها گزارشهای آنالیتیکس را وخیم می کنید.
۲. آیا به کار گیری از لینک و پیوند یو تی ام روی seo تارنما تاثیر دارااست؟
نه استعمال از پیوند یو تی ام روی seo و درجه وب سایت هیچ تاثیری ندارد.
این پارامترها سفارش خویش گوگل میباشد و به کار گیری از آن سبب ساز بالا رفتن یا این که ذیل رفتن سکو تارنما نمیشود.