ارائه و معرفی مقالات سئو

مرجه رسمی مقالات تخصصی و حرفه ای سئو سایت

ارائه و معرفی مقالات سئو

مرجه رسمی مقالات تخصصی و حرفه ای سئو سایت

برای سئو سایت های موفق را آنالیز کنید

یکی ثمرات خیلی خیر که فعال سئو در مشهد سازی وب سایت برای شما داره، اینه که هی میخواید مشاهده کنید اون سایتی که الان درجه نخستین هستش، چیکار کرده!؟ این چک ها و چک هایی که میکنید خیلی میتونه سطح علم و مهارت شما رو افزایش بده.

غیر وابسته از گفت و گو تحلیل کردن رقبا که توی هر پروژه وجود داره، تحلیل کردن تارنما های برنده اهل ایران و فرنگی از نگاه بهینه سازی خودش میتونه داده ها و رمز نخ های خیلی خیر رو به شما بده.

خواسته اینجانب از بررسی رو زمانی که به‌این مرحله رسیدید، به طور کامل شعور میکنید ولی از جمله نظارت محتوا های وب سایت، عنا وین عنوان ها، ترازو مطالب نویسی و بروزرسانی وب سایت ها، لینک و پیوند هایی که فی مابین صفحه های تارنما رد و بدل گردیده و آمار هایی که معیار کار فرنگی متخصصین seo روی اون وبسایت رو اکران میدن.

کلیه راهنما های نیکی برای شما میباشند.

مراد اینجانب از وبسایت های چیره، وبسایت هایی هستش که فارغ از مارک سازی خاصی تو شایسته ترین مرتبه های گوگل می باشند و کلمه ها کلیدی خیلی سنگینی دارا‌هستند.

 عضویت باطن دسته های تلگرامی و … برای افرادی که شالوده ها و اصول seo رو حافظه گرفتند، بسیار مفیده از این جهت که برای ایفا هر کاری میتونید از هم گروهی ها یاری بگیرید.

انجمن های گفت‌و‌گو هم تو مورد بهینه سازی وجود داره که برای مثال انجمن seo موز یکی اون هاست و انجمن فرنگی دیگه بهینه سازی چت هستش که معمولا درون این انجمن ها دعوا هایی مطرح میشه که بالاتر از سرچ کردن درون موتور کاوش هستش.

بخصوص این 2 انجمن فرنگی که خدمتتون معرفی  کردم، ماهر ترین متخصصان seo عالم رو در کنار هم توده کرده و میتونید سوالهای بسیار تخصصی رو بیان نمائید و جواب بگیرید.

به نظرم تو گام پنجم یا این که ششم یادگیری بهینه سازی، عضو بودن در‌این انجمن ها هفته ای 2 ساعت مجال گذاشتن برای مطالعه مشاجره ها یا این که عنوان کردن سوال های خودتون، میتونه تو گذر مجال شما رو هم منزلت با شایسته ترین سئوکار های عالم کنه.

تاریخچه تولید محتوا و سئو

با اشاعه به کار گیری از تکنیک‌های seo، دیگر سئو در مشهد نمی‌اقتدار seo وب سایت برای موتورهای کاوش (سئو) را یک مزیت رقابتی دانست؛ زیرا اکثری از تولیدکنندگان محتوا، با این ابزارها آشنا و بر آنان مسلط میگردند.

در‌صورتی‌که بدین تکنیک‌ها مسلط نباشید، در رقابت عقب می مانید؛ البته شناخت و به‌کارگیری آنان، دیگر برای چشم و شنیده شدن در وسعت بالای محتوایی که هر روز ساخت می شود کفاف نمی دهد.

ضمن این‌که هر چه متخصصان بهینه سازی، روش‌های دیدنی کردن محتوا برای موتورهای کاوش را میاموزند و به‌عمل میگیرند، موتورهای کاوش هم بیشتر توسعه و گسترش مییابند و بهتر حافظه میگیرند که در دامِ عملکرد‌های تکنیکی – برای توانمند جلوه دادن محتوای ضعیف – گرفتار نشوند.

در‌این‌جا، تولیدکنندگان محتوا به رقابت دور از شوخی بر رمزِ کیفیت و تأمین رضایت استفاده کننده روی میاورند و معماری محتوای خویش را بر این مبنا، بهبود میدهند.

حال الگوریتم‌های کاوش بایستی توانمند‌خیس شوند تا این سعی‌ها را ببینند و اندازه بگیرند.

این تأثیرگذاری و تأثیرپذیری همیشگی، سبب می‌گردد که تاریخچه ساخت‌و‌ساز محتوا (Content Creation) و تاریخچه seo (سئو) و تاریخچه الگوریتمهای کاوش (Search)، به رغم‌ تفاوت ماهیت، شباهت‌هایی هم به یکدیگر داشته باشند.

ما این درس را به چک رهیافت های متعدد برای کاوش در اینترنت تخصیص می دهیم. البته شما می توانید مبنی بر آن‌چه درین درس می آموزید، تحول بینش به ایجاد محتوا (Content) و نیز تغییر‌و تحول نگاه به جنبه‌های تکنیکی seo (سئو) را نیز بهتر شعور فرمایید.

رهیافت‌های گوناگون به کاوش

در‌این‌جا به ارزیابی بعضی از رایج‌ترین رهیافت‌های جستجوی محتوا می پردازیم.

با وجودی که نمی‌قدرت این رهیافت‌ها را به طور مطلق و قطعی، مبتنی بر فرصت تر و تمیز کرد، ولی می توانیم بگوییم این مورد ها تا حد متعددی، مبنی بر ترتیب اشاعه یافتن هر سرمشق فهرست گردیده‌اند.

درضمنً به‌خیال داشته باشید که  مطرح شدن هر کدام از این رهیافت‌ها، سبب نشده رهیافت‌های قبل از آن به طور مطلق، حذف شوند و هر روش، تکمیل کننده روش‌های قبل از خویش بوده میباشد. 

یاد آوری: هرکدام از موضوعاتی که در‌پی می آیند، در آینده به طور غیر وابسته آیتم مشاجره و چک قرار میگیرند و آن‌چه در‌این‌جا آمده، تنهاً یک معرفی کوتاه چندجمله‌ای میباشد.

از شما هم انتظار می‌رود هر مورد از این رهیافت‌ها را فقطً در توان شناخت با اسم و معنی کلی‌شان بشناسید و به‌خیال بسپارید.

 با اشاعه استعمال از تکنیک‌های seo، دیگر نمی‌قدرت seo تارنما برای موتورهای کاوش (بهینه سازی) را یک مزیت رقابتی دانست؛ زیرا بخش اعظمی از تولیدکنندگان محتوا، با این ابزارها آشنا و بر آن ها مسلط می شوند.

در‌صورتی‌که به‌این تکنیک‌ها مسلط نباشید، در رقابت عقب می مانید؛ ولی شناخت و به‌کارگیری آن ها، دیگر برای چشم و شنیده شدن در وسعت بالای محتوایی که هر روز ساخت و ساز می گردد کفاف نمی دهد.

ضمن این‌که هر چه متخصصان seo، طرز‌های جالب کردن محتوا برای موتورهای کاوش را آموزش می‌بینند و به‌فعالیت میگیرند، موتورهای کاوش هم بیشتر توسعه و گسترش مییابند و بهتر خاطر میگیرند که در دامِ عملکرد‌های تکنیکی – برای قدرتمند جلوه دادن محتوای ضعیف – گرفتار نشوند.

در‌این‌جا، تولیدکنندگان محتوا به رقابت بدون شوخی بر رمزِ کیفیت و تأمین رضایت کاربر روی میاورند و معماری محتوای خویش را بر این مبنا، بهبود میدهند.

اکنون الگوریتم‌های کاوش می بایست کارکشته‌خیس شوند تا این سعی‌ها را ببینند و اندازه بگیرند.

این تأثیرگذاری و تأثیرپذیری همیشگی، منجر می شود که تاریخچه ساخت و ساز محتوا (Content Creation) و تاریخچه seo (بهینه سازی) و تاریخچه الگوریتمهای کاوش (Search)، به رغم‌ تفاوت ماهیت، شباهت‌هایی هم به یکدیگر داشته باشند.

ما این درس را به محاسبه رهیافت های گوناگون برای کاوش در اینترنت تخصیص می دهیم. البته شما می توانید مبنی بر آن‌چه در‌این درس می آموزید، تحول طریقه به ساخت‌و‌ساز محتوا (Content) و نیز تغییر تحول نگاه به جنبه‌های تکنیکی بهینه سازی (بهینه سازی) را نیز بهتر فهم فرمایید.

رهیافت‌های متعدد به کاوش

در‌این‌جا به آنالیز بعضا از رایج‌ترین رهیافت‌های جستجوی محتوا میپردازیم.

با وجودی که نمی‌قدرت این رهیافت‌ها را به طور مطلق و قطعی، مبتنی بر مجال تر و تمیز کرد، البته خواهیم توانست بگوییم این مورد ها تا حد متعددی، مبتنی بر ترتیب ترویج یافتن هر سرمشق فهرست گردیده‌اند.

درضمنً به‌خیال و خاطر داشته باشید که  مطرح شدن هرکدام از این رهیافت‌ها، منجر نشده رهیافت‌های قبل از آن به طور مطلق، حذف شوند و هر طرز، تکمیل کننده طرز‌های قبل از خویش بوده میباشد. 

یاد آوری: هرمورد از موضوعاتی که درپی می آیند، در آینده به طور جدا آیتم مشاجره و محاسبه قرار میگیرند و آن‌چه در‌این‌جا آمده، تنهاً یک معرفی کوتاه چندجمله‌ای میباشد.

از شما هم انتظار می‌رود هر مورد از این رهیافت‌ها را فقطً در توان شناخت با اسم و مضمون‌ کلی‌شان بشناسید و به‌خیال و خاطر بسپارید.

اصول سئو در نویسندگی

اصول seo در نویسندگی : در دو نصیب پیشین «۱۳ اقدامی که به ناکامی تالیف کننده سئو در مشهد در بلاگ نویسی ختم میگردند » ، نکاتی که مطرح شد ممکن بوده ارتباطی بدون واسطه با روش نگارش مولف نداشته و مثلا درباره‌ی متا دیسکریپشن ها ، این شخص آپلود کننده یا این که وبمستر بود که می بایست مورد ها نام برده را رعایت میکرد .

اصول seo در نویسندگی
این در حالیست که پیرو یادداشت ” اصول بهینه سازی در نویسندگی ” با مطالبی مواجه می شویم که عموماً نویسندگان را منادا قرار داده و سوای تاثیرپذیری از شیوه لود محتوا ، داده هایی کاربردی را به وی منتقل می نماید .

۵– مشابه ربات بودن !

استارت سرگرم کننده یک محتوا بسیار اصلی میباشد ، ولی دیدنی بودن آن در حین مسیر تا اتمام نوشته ی علمی – یا این که هر محتوای دیگری – نیز از اهمیت فراوانی شامل است . چه مقالاتی که چشم اید ، چه فیلم هایی که به تماشای آنها نشسته اید و چه آهنگ هایی که بواسطه استارت لذت بخششان گوش داده اید ، ولی به محض اینکه از ابتدایشان مسافت گرفته اند سیر روبه پایین آنها نیز شروع گردیده و در انتهای فعالیت با محصولی رو در رو بوده اید که هیچ شباهتی به اولِ آن نداشته میباشد . پس بدانید که علاوه بر شروعی کار کشته و جالب به ادامه و آخرین درخور آن نیز نیازمندید . در این شیوه به خاطر داشته باشید که نباید همچون یک ربات فعالیت فرمائید : بی شم ، یکنواخت ، سرد و کم آب و غیر منعطف .
در حالتی که به حافظه داشته باشید در نوشته‌ی علمی قبل گفتیم که محتوایی کسل کننده همچون گاوی خشمگین میباشد که شمارا به زمین پرت می نماید ، پس کارایی نمایید تا در پاراگراف جملۀ مقاله ها خویش جریانی از احساسات ، سلیقه و خلاقیت به روش بیاندازید تا استفاده کننده از ملازمت و همراهی شما دلسرد نشود . با اعتنا به اصول بهینه سازی در نویسندگی گویش گیرای خویش را به عمل برده و به کارگیری از حکایات دیدنی را فراموش نکنید . شاید در بدو دستور شم خیر و خوبی نداشته و شم نمایید این کارتان مضحک میباشد ، البته شخصیت های ذهنی با کاراکترهای اختصاصی بفردی را برای خویش ساخته و در نوشته هایتان به فعالیت ببندید ، عملی که تایید یک یادداشت برای استفاده کننده را به نحوه مناسبی ارتقا می‌دهد .

گوگل ادز در برابر سئو (پیروز میدان کیست؟)

احتمالاً بدانید که برای حضور داشتن فی مابین حاصل صفحۀ نخستین گوگل سئو در مشهد، 2 شیوه متفاوت دارید: یک رویکرد با صرفه‌سازی اینترنت‌وب سایت برای موتورهای کاوش یا این که به عبارتی seo میباشد. برای این مراد شما می بایست کیفیت وبسایت خویش را ارتقا دهید، محتواهای موءثر ساخت و ساز فرمائید، خودتان را در وب بیان نمائید و اصلی‌خیس از هر چیز، طاقت داشته باشید. تا کی؟ تا وقتی که گوگل شمارا تحت عنوان یک وب سایت خوب بشناسد و حاضر خواهد شد شمارا در موضع‌های بالایی اکران دهد.

در واقع، بهینه سازی یک عمل فرصت‌بر و مالامال‌هزینه میباشد، ولی در ازای نتیجه ها ماندگاری داراست.

درحال حاضر فرض کنیم که شما همین امروز تارنما خویش را راه اندازی کرده‌اید. تکلیف چه می باشد؟ آیا بایستی ماه‌ها معطل بمانید و ساخت و ساز محتوا فرمایید تا وبسایت شما بیشتر چشم گردد و بیشتر ورودی بگیرد؟ همانگونه که تا اینجا به طبعً متوجه گردیده‌اید، جواب منفی میباشد.

خبر خوب این میباشد که به امداد تبلیغات در شبکۀ جستجوی گوگل، در سریع‌ترین فرصت ممکن می توانید تارنما خودتان را در برگه اولیه گوگل و حتی فراتر از آحاد تارنما‌های دیگر اکران دهید. سود این عمل هم که معلوم میباشد: ارتقا فروش آنی!

البته (مدام یک ولی وجود داراست!) نباید فراموش فرمایید که به ازای هر کلیک بر روی تبلیغ خویش، بایستی به گوگل هزینه‌ای پرداخت نمایید. این در حالی میباشد که در بهینه سازی شما به گوگل پول نمی‌دهید. بلکه هزینه میکنید تا وبسایت شما به طور طبیعی در گوگل بالا باشد.



پس در غایت می بایست ذکر کرد که هرچند بهینه سازی در بلندمدت بازدهی نیکی خواهد داشت، البته در استراتژی کوتاه‌مقطع خویش بایستی جایی برای گوگل ادز در لحاظ بگیرید. روشی بسیار سریع، سهل و آسان و پربازده برای آنکه همین امروز در گوگل حضور داشته باشید و درآمد کسب فرمائید.

در حال حاضر بیایید به سوال های مهم این نوشته‌علمی جواب دهیم:

پرسش: بالاخره کدامیک از این دو اهل جنگ (seo و تبلیغات گوگل) غالب میدان میباشد؟ آیا می بایست در گوگل تبلیغ دهید یا این که روی سئوی تارنما خویش تمرکز نمائید؟

جواب: همگی چیز به طور کاملً به نیازها و ترازو بودجۀ شما بستگی دارااست. بدون‌شک شایسته ترین و موثرترین طریق برای بازاریابی این میباشد که شما به طور هم‌زمان بر روی تبلیغات گوگل و سئوی تارنما خویش تمرکز فرمایید تا بتوانید هم فعلا و هم در آینده نتیجه ها نیکی را اخذ فرمائید و مطمئن باشید که به گذر زمان مجال هزینه‌های بازاریابی شما کاهش بیابد.

البته اگر‌که دارایی کافی برای تمرکز بروی هر دو آیتم ندارید، موردنیاز میباشد هدف ها و وقتی که دارید را به صحت معین فرمایید و بر این پایه تصمیم خویش را بگیرید.

پرسش: آیا قصد دارید برای فروش‌ فصل خویش تبلیغ نمائید یا این که آنکه بازار فعالیت شما در طی‌های گوناگون تفاوت می‌نماید؟

جواب: پس احتمالاً گوگل ادوردز برای شما مطلوب میباشد، به دلیل آن که می توانید به‌سرعت و فارغ از تاخیر برای اینترنت‌وب سایت خویش بازدیدکننده بفرستید و هر مجال هم که خواستید تبلیغ خویش را متوقف و مجدد فعال نمایید. از جمله یک مغازه پوشاک را در لحاظ بگیرید. در ماه‌های در حدود عید، این دکان مطمئناً شانس فروش بیشتری خواهد داشت و به این ترتیب تبلیغات گوگل قادر است یک نحوه مطلوب برای جذب مشتری باشد. خبر خوب برای شما این میباشد که تبلیغات شما حتی فراتر از نتیجه ها جستجوی طبیعی اکران داده می گردد.

پرسش: آیا قصد دارید یک اینترنت‌وب سایت چیره و مطرح اینترنتی داشته باشید که تحت عنوان یک منبع اطلاعاتی باارزش در زمینۀ کاری شما چشم خواهد شد و مدام انسان‌ها برای کشف کردن پاسخ‌ِ پرسش‌های مربوط خویش به سراغ آن بیایند؟

جواب: تصمیم بسیار قابل قبولی میباشد. ولی سوای یک سئوی اصولی، اینکار چندان شدنی نخواهد بود. به این دلیل‌که یوزرها به نتیجه ها طبیعی کاوش بیشتر از نتیجه ها تبلیغاتی اتکا می‌نمایند و اینکه در نتیجه ها طبیعی حضور داشته باشید، به اعتبار وبسایت شما میافزاید.

پرسش: آیا قصد دارید صرفا و صرفا بروی یک کلید واژه و کلمه معلوم تمرکز داشته باشید که برای شما بسیار سودآور میباشد؟

جواب: پس بهتر میباشد که به سراغ گوگل ادوردز بروید و تبلیغات خویش را برای این کلمۀ کلیدی استارت نمایید. یا این که شاید بخواهید در تک تک کلمه ها کلیدی و جستجوهای مربوط به عمل خویش چشم گردید و هر مقاله نو شما تخت‌گاز در صفحه ها اولیه کاوش اکران داده خواهد شد؟ پس seo گزینش بهتر میباشد، به این دلیل‌که به وب سایت شما نزد گوگل اعتبار می بخشد.

در غایت می خواهم آمار جالبی در قضیه نتیجه ها تبلیغاتی و طبیعی کاوش را با شما میان بگذارم. به طور تقریبً در بین 30 تا 20 درصد از یوزرها در هنگام کاوش بروی نتیجه ها تبلیغاتی کلیک می‌نمایند و اکثریت آن ها صرفا به نتیجه ها حقیقی و واقعی متکی بودن بیشتری دارا هستند (این مشتمل بر اینجانب هم میشود که در فضای وب قدرتمند هستم). البته مطمئن هستم که در کشور‌ایران، درصد ذکر شده بیشتر میباشد و بخش اعظمی از یوزرها حتی تفاوت فی مابین تبلیغ و جستجوی طبیعی را تشخیص نمی‌دهند. به علاوه، در شرایطی که کسی بروی مقاله شما کلیک نکند، خب شما هم مبلغی پرداخت نمیکنید.

بهترین مرجع برای آموزش سئو سایت چیست؟

بهینه سازی  مفهومی پهناور و اما غامض میباشد. سئو در مشهد برای بهینه سازی وبسایت شما بایستی تکنیک ها و مفاهیم اکثری را حافظه بگیرید. تارنما های آموزشی و مراجع دارای اعتبار به شما یاری میکنند تا علم خویش را این حوزه ارتقا داده و تکنیک های مختلفی را فرا بگیرید. البته در حالتی‌که عبارت “یادگرفتن بهینه سازی وبسایت” را در گوگل کاوش فرمایید با انبوهی از مقاله‌ها و منابع گوناگون مواجه خواهید شد که در بعضی موردها در تناقض با یکدیگر می باشند.


تنوع منابع آموزشی و تفاوت سخن ها موجب سردرگمی شما شود، سود این سردرگمی قادر است صرف فرصت و هزینه زیاد فارغ از کسب سود باشد. برای آنکه بتوانید مسیر صدق را در یادگرفتن seo تارنما گزینش فرمائید فرایند ذیل را دنبال نمایید:


1- فراگیری seo مبتدی و تازه کار (شناخت با اصطلاحات رایج بهینه سازی)

در هر حوزه تخصصی که وارد بشوید با انبوهی از کلمات و اصطلاحات تازه مواجه خواهید شد، seo نیز از این قاعده جدا نیست. برای آنکه هنگام مطالعه یک نوشته ی علمی یا این که کتاب یادگرفتن بهینه سازی در گیر سردرگمی نشوید می بایست این اصطلاحات را بشناسید. برخی از این اصطلاحات بهینه سازی کلاه سپید، seo کلاه سیاه و الگوریتم های گوگل می باشند.




آکادمی وبسیما بخشی را به اسم کلمه و واژه طومار بهینه سازی آماده نموده است که در آن مهم‌ترین و کاربردی ترین لغت ها را به شما معرفی میکند. توصیه می کنیم در گام اولیه به کلمه و واژه طومار seo مراجعه کرده و لغات و اصطلاحات این حوزه را مرور فرمایید. هرکجا عبارت جدیدی به گوش شما خورد که معنا آن را نمیدانید دوباره به‌این قسمت مراجعه کرده و کاوش فرمایید. با این فعالیت seo مبتدی و تازه کار را کاملا می آموزید و مهیا می باشید تا وارد مرحله آن‌گاه (و اصلی خیس!) seo گردید.


2- یادگرفتن بهینه سازی توسعه یافته (مطالعه کتاب های فراگیری در حوزه seo)

مطالعه مقاله ها اینترنتی می تواند تکنیک های جذابی را در حوزه بهینه سازی به شما یادگرفتن دهد اما در‌این مقاله ها مسیر یادگیری برای شما مشخص و معلوم نشده میباشد. بیشتر مقاله ها یادگرفتن بهینه سازی تمرکز خویش را بر یک حوزه یا این که تکنیک خاص قرار می‌دهند و برای اشخاصی که دقیقا در به عبارتی مرحله می‌باشند مطلوب خواهند بود.


برای استارت یادگیری بهینه سازی شایسته ترین نحوه مطالعه کتاب های تخصصی درین حوزه میباشد. چون کتاب علاوه بر ارائه محتوای آموزشی مسیر یادگیری را نیز حدس میکند. پیوستگی مطالب و یادگیری منظم موجب می گردد که در گیر سردرگمی یا این که تناقض نشوید.


اما دسترسی به کتاب های فراگیری seo و تشخیص واحد سنجش اعتبار و همت آنان عمل معمولی ای وجود ندارد. به همین برهان در آکادمی وبسیما فضایی را حدس کرده ایم که در آن به معرفی کتاب های موءثر در حوزه فراگیری seo خوا‌هیم پرداخت. این کتب در مجموعه بندی های متعدد قرار داده گردیده و توضیحات مختصری از محتوای آنان در چنگ شما قرار گرفته میباشد. با مراجعه به کتابخانه بهینه سازی می توانید بدین منابع گران بها دسترسی داشته باشید و علم seo خویش را از تازه کار به ماهر برسانید.